Iced coffee

Őrülten rápörögtek a magyarok az ilyen kávékra: a legtöbben otthon dobják össze

2022. augusztus 10. 15:33

Nyáron a forróságban nincs is jobb, mint egy csésze jegeskávé: legyen az sima espresso freddo, fagylalt kávé, frappé vagy egy jéghideg cappuccino – a Costa Coffee és a GKID 2022 júliusában készült közös reprezentatív kutatása szerint a magyar kávékedvelők 56 százaléka rendszeresen, vagy alkalmanként valamilyen formában fogyaszt jegeskávét. A felmérés alapján legtöbben a hűsítő italt otthon készítik, ugyanis a túlnyomó többség nem szívesen fizet 1000 forintnál magasabb összeget a jeges kávéváltozatért.

A kutatásban megkérdezett legfiatalabb korcsoport, a 18 és a 24 év közötti fiatal felnőttek több mint fele a nyári időszakban változtat kávézási szokásain, míg a 60 év felettiek 70 százaléka ugyanúgy kávézik nyáron, mint a hűvösebb évszakokban. A kánikulában is sokan ragaszkodnak reggeli vagy épp ebéd utáni kávéjukhoz: a Costa Coffee és a GKID közös kutatásában résztvevők 68 százaléka alapvetően nem változtat a nyári időszakban a kávéfogyasztási szokásain, így nyáron is melegen issza azt.

Aki mégis változtat, az jellemzően kevesebb kávét iszik a nyári szabadsága, pihenése alatt (7%), különösen igaz ez a legfiatalabbakra (14%). Érdekes, hogy az adott napi hőmérséklet nem igazán befolyásolja a kávéválasztást: mindössze a válaszadók 3 százaléka teszi az időjárástól függővé, hogy hogyan kávézik. Úgy tűnik, a legfiatalabb válaszadók hajlamosak kánikulában változtatni bevett szokásaikon – 8 százalékuk változtat, és minél idősebb a válaszadó, ez annál kevésbé jellemző.

Jegeskávé sokféle formában

Bár a megkérdezettek több mint fele alkalmanként vagy rendszeresen fogyaszt jeges kávéitalt, azért a fiatalok körében a legnépszerűbbek a hűsítő kávék: míg a 18-24 évesek csupán 15%-a nem fogyaszt jegeskávét, addig ugyanez az arány a 60 év fölöttieknél már 43%. A fiatalok ráadásul nem csak többet fogyasztanak, de többféle hideg kávéitalt is kipróbálnak, és nyitottabbak az édesebb verziók, például a fagylaltkávé iránt. A kutatás alapján a legnépszerűbb ital a jeges cappuccino, ezt minden ötödik válaszadó fogyasztja, közel ugyanennyien választják a fagylalt kávét (19%) és a jeges espresso-t is (18%). A fiatalabbak körében is a jeges cappuccino a legnépszerűbb, a 30 év alattiak közül minden harmadik válaszadó ezt a hűsítő italt fogyasztja legszívesebben. Nemek közötti megoszlás is megfigyelhető: a férfiak 36%-a nem fogyaszt jeges kávéitalt, ha igen, akkor is a tejmentes verziót, az espresso freddot választják, míg a jeges cappuccinót, a frappét és a fagylalt kávét inkább a nők részesítik előnyben.

Otthon készül a jegeskávé

A kutatásban arra is kíváncsiak voltak, hogy vajon a hazai kávékedvelők maguknak készítik-e el a jegeskávékat vagy inkább kávézóban, strandon fogyasztják-e. Úgy tűnik, a válaszadók 76 százaléka otthon készíti el jeges finomságát, de kávézóban is szívesen fogyasztja 43 százalékuk, strandon 15 százalékuk, míg munkahelyen viszonylag kevesebben, a válaszadók 12 százaléka él barista szenvedélyével.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

NAPTÁR
Tovább
2024. május 7. kedd
Gizella
19. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm