21 °C Budapest

A legtöbben ezért mennek be személyesen a bankfiókba

2017. május 18. 18:31

Egyre többen használnak internetbankot és mobilalkalmazást amellett, hogy a bankfiókok továbbra is fontos szerepet töltenek be a banki ügyek intézésében.  A 18-24 éves korosztály számára kiemelten fontos, hogy egy bank milyen online csatornákat biztosít az ügyintézésre, de az internetbank már az idősebbek körében is alapszolgáltatásnak számít. Bár a mobilapplikáció népszerűsége egyelőre nem közelíti meg az internetbankét, a jövőben ebben jelentős változás várható.

Az 5,2 millió felnőtt magyar internetező 89 százalékának van bankkapcsolata. Háromnegyedük az elmúlt egy év során járt bankfiókban ügyet intézni, de közel ugyanennyien (69 százalék) használták erre a célra bankjuk internetbankját is. Banki mobilalkalmazást 10 százalékuk vett igénybe - derült ki a CIB Bank megbízásából az NRC által készített reprezentatív felmérésből . A bankfiókot legtöbben adatmódosításra, készpénzbefizetésre, készpénzfelvételre, átutalásra, illetve érdeklődés, tájékozódás, személyes tanácsadás kapcsán keresik fel, de természetesen számlanyitás is itt történik, hiszen erre egyelőre online csatornákon nincsen lehetőség, az aláírást mindenképp személyesen kell megtenni.

Internetbankkal a megkérdezettek 76 százaléka rendelkezik, harmaduk legalább heti rendszereséggel használja is ezt a csatornát, és ugyanennyi azok aránya, akik havonta legalább egyszer internetbankolnak. Több mint 50 százalékuk amit csak tud, ezen a csatornán intéz. A legtöbben átutalásokat indítanak, illetve számlatörténetüket, egyenlegüket ellenőrzik, de közel ötödük a csoportos beszedési megbízások beállítását, illetve közüzemi számlák befizetését is itt intézi, és érdeklődés, tájékozódás, valamint mobilegyenleg feltöltés céljából is sokan lépnek be az internetbankba. Nagyjából minden tizedik internetbankoló bankkártyalimitet is itt módosít, illetve itt aktiválja vagy éppen tiltja le bankkártyáját. A felhasználók 80 százaléka elégedett internetbankjával. A többiek leginkább arra panaszkodnak, hogy az internetbank bonyolult és nehezen átlátható (24 százalék), vagy kevés ügyet lehet így elintézni (11 százalék). Ezzel teljesen összhangban az internetbanki felületekkel kapcsolatban a legfontosabb elvárások: a könnyen kezelhetőség (88 százalék), a széles körű használhatóság (84 százalék), illetve az átláthatóság (83 százalék). Azok, akik nem használnak internetbankot, azt felelték a döntésük okát firtató kérdésre, hogy nem szoktak hozzá ehhez a csatornához (40 százalék), vagy nem tartják megbízhatónak azt (30 százalék).

Ugyanakkor a kétkedők 29 százaléka egy éven belül hajlandó lenne arra, hogy interneten keresztül bankoljon.

Nagy lehetőségek vannak a mobilalkalmazásban

A bankkapcsolattal rendelkező magyar internethasználók 77 százaléka, közel 4 millió ember használ valamilyen mobileszközt (okostelefont vagy tabletet) internetezésre. Kézenfekvő lenne, hogy pénzügyeik intézésére is elővegyék ezeket az eszközöket, azonban kevesen teszik ezt: a felmérés résztvevőinek 42 százaléka tisztában van azzal, hogy bankjánál van lehetőség erre, ám applikációt csak 19 százalék töltött le, és mindössze 11 százalék használja rendszeresen. Annak, hogy valaki nem használja az alkalmazást, leggyakrabban az az oka, hogy szívesebben intézi ügyeit webes felületen (párosulva egy nagyobb képernyővel). Akik használják, leginkább - az internetbankhoz hasonlóan - számlatörténetüket, egyenlegüket ellenőrzik az alkalmazásban, illetve átutalásokat indítanak itt. Egy jó mobilapplikáció az ügyfelek elvárása szerint könnyen kezelhető (67 százalék), sok ügyet lehet rajta keresztül elintézni (64 százalék), és átlátható (63 százalék).

Mobilapp vagy internetbank?

A mobilalkalmazást kipróbálók 40 százaléka úgy gondolja, hogy ennek a csatornának az internetbankhoz képest nagy előnye, hogy kényelmesebb a használata, közel harmaduk szerint pedig gyorsabb is az applikáció. Ugyanakkor vannak még olyan szempontok, amelyek szerint az internetbank kerül ki győztesen a két csatorna összehasonlításakor: 63 százalék szerint az internetbankban többféle ügyet lehet elintézni, és a megkérdezettek közel fele biztonságosabbnak, megbízhatóbbnak és személyre szabhatóbbnak tartja ezt a csatornát.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A fiatalok a legnyitottabbak a digitális bankolásra

A következő években a 1980-1994 között született, a számítógéppel együtt felnővő Y generáció, valamint a 1995 után születetteket magába foglaló Z generáció miatt a banki ügyintézésben várhatóan egyre nagyobb szerep jut majd az online csatornáknak. Ezt mutatja az is, hogy míg a banki mobilalkalmazásoktól ma még idegenkedők 44 százaléka tervezi, hogy egy éven belül mégis kipróbálja ezt a csatornát, a fiatalok körében ez az arány 60 százalék.

A megkérdezett 18-24 évesek 90 százalékának van okostelefonja, 87 százalékuk pedig szokott applikációkat letölteni rá, nem véletlen tehát, hogy ennek a célcsoportnak a harmada már rendelkezik mobilbanki applikációval is, 21 százalékuk pedig mobileszközön keresztül használja az internetbankot.

Ennél a korosztálynál a bankválasztásban is fontos szerep jut a digitális csatornáknak: 45 százalékuk számára fontos szerepe van a pénzintézet kiválasztásában, hogy az adott bank rendelkezik-e mobilalkalmazással.

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
Holdblog  |  2024. május 12. 07:31
Egyes ázsiai gazdaságok nagy részben az áramkörökre vagy a kőolaj-termékekre épülnek. Megint egy lát...
MEDIA1  |  2024. május 11. 08:05
Vidnyánszky Attila szerint az RTL a magyar emberek lelkét pusztítja, ezért nem volt hajlandó válaszo...
Kasza Elliott-tal  |  2024. május 10. 19:41
Nézegettem a számláimat ma, és az Ersténél észrevettem egy soha nem látott részvényt a portfóliómban...
Összkép  |  2024. május 10. 17:31
Hétfő reggel a lányokon matrózblúz, a fiúkon öltöny, előttük egy kitöltendő gondolattérkép Ady Endre...
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 12. vasárnap
Pongrác
19. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem