Kihasználva a padlón lévő ingatlanárakat lelkesen vásárolnak a külföldiek a Balaton környékén, illetve olyan gyógyüdülők körzetében, mint Hévíz. Németek és oroszok állnak az érdeklődők sorának elején - írja a Napi Gazdaság.
Szemben az elmúlt évekkel számos ajánlat az ingatlanügynökségek tapasztalatai szerint jó eséllyel találkozhat egy külföldi vevő érdeklődésével. A négy évvel ezelőtti pénzügyi válság, illetve az azzal összefonódó ingatlanpiaci összeomlás után gyakorlatilag leálltak a magyarországi ingatlanfejlesztések, a beruházások minden idők mélypontjára hanyatlottak, a jelzáloghitel-piac kiszáradt. Az elmúlt időszakban azonban megjelentek a külföldi befektetők, akik életet leheltek az ágazatba.
A külföldiek részben az árverésen értékesített ingatlanokat célozzák meg. Az érdeklődők a mostanra kialakult alacsony árakban jó piaci belépési lehetőséget látnak. A válság kezdete óta 25-30 százalékkal rogytak meg az árak. A jelenlegi mélypont kiváló lehetőséget kínál a jó ingatlanüzletekre vadászó befektetőknek.
A lakáspiac Budapesten kívül lényegében stagnál. A vevők a Balaton környékén jelentek meg, továbbá a tágabb környezetben lévő egyetemi városokban. Az utóbbiakban a diákok generálnak némi forgalmat, míg a Balatonnál a külföldiek vadászgatnak. A nap apartmanok legkevesebb félmillió dollárba (114 millió forint) kerülnek, míg a legdrágább házak ára eléri a hárommillió dollárt. A déli part persze olcsóbb, nagyobb lakások értéke itt 390 ezer dollárnál (90 millió forint) indul. Míg Budapesten a válság előtt sok ír keresett lakást, a Balaton régiója a nyugdíjba vonuló jómódú magyarok és az itteni üzleti vagy családi kapcsolatokkal rendelkező német nyugdíjasok célpontja volt.
Az elmúlt években megjelentek a piacon az oroszok, akik elsősorban Hévízt fedezték fel maguknak. A gyógyüdülő központ környékén cirill betűs eladási ajánlatok is olvashatók az ingatlanügynökségek kirakataiban. Az európai uniós állampolgárok minden további nélkül vásárolhatnak ingatlanokat Magyarországon, az EU-n kívülieknek engedélyre van szükségük, amit azonban az ingatlanügynökök tapasztalatai szerint szinte minden esetben megadnak a hatóságok. Az engedély ára alig több mint 200 dollár (45 ezer forint).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








