Ezentúl a pendrive-ra is szerzői jogdíjat kell fizetni, ugyanúgy, ahogyan a flash memóriakártyákra: április közepétől minden termék csomagolására is felkerül a CD-lemezekről már ismert hologramos matrica. A drágulás átlagos mértéke néhány száz forint lehet.
Az új szabályozásnak megfelelően az 1 GB-os pendrive-ok után 100 forintot, a 2 GB-osok után 200 forintot fizetünk majd - ez érvényes az USB Flash drive-okra is.A változás érinti a beépített tárolóegységgel rendelkező video felvevő-lejátszó készülékek, beépített tárolóegységgel rendelkező DVD-írók, merevlemezes TV-k, set-top-boxok és műholdvevők készülékek területét is. Díjat kell fizetni az audio, illetve audiovizuális tartalom lejátszására alkalmas, hordozható multimédia eszközbe integrált tárolóegységek- azaz például a mobiltelefonok beépített memóriakártyái után is. A jogdíjak mértékét itt találja.

Szinger András, az Artisjus főigazgatója szerint nincs másról szó, mint hogy a technológia fejlődésével újabb-és újabb adathordozókról hallgatunk zenét, nézünk filmet. Már a nyolcvanas években is megfizettünk a magnókazetták jogdíját, aztán jött a videokazetta, a CD, a DVD- most pedig a pendrive és a memóriakártya van soron. A legutolsó felmérések szerint a felhasználók 35 százaléka zenét, 6 százalékuk pedig filmet tárol az USB- kulcsokon, a memóriakártyánál ez az arány 46 és 9 százalékos.
Az Artisjus Egyesület tevékenységének jogalapja a szerzői jogi törvény
(1999. évi LXXVI. tv., Szjt.), valamint a Nemzeti Kulturális Örökség
Minisztériumának az Artisjus Egyesületet a közös jogkezelő szervezetek nyilvántartásába történt bejegyzése.
A főigazgató a Pénzcentrumnak elmondta: négy kivétellel (Nagy-Britannia, Írország, Luxemburg, Málta) az összes EU- tagállamban fizetnek a vásárlók hasonló jogdíjat a különböző adathordozók után - igaz, nem mindenhol jelölik ezt hologramos matricával. Tehát ha külföldről hozunk be pendrive-ot, jó eséllyel akkor is benne van a termék árában a jogdíj, csak nem a magyar jogosultakat juttatjuk bevételhez. Ha valamely itthon forgalmazó kereskedő más országban már megfizette a díjat, az Artisjus igazolása alapján azt visszaigényelheti.
Szinger András szerint az átlagosan néhány száz forintos díjtételek ellen a legnagyobb forgalmazók sem tiltakoztak. A befizetett jogdíjak -csak úgy, mint az eddig matricázott termékeknél- pedig több szervezet között oszlanak el, és a vásárlók végső soron a művészeket (filmkészítőket, zenészeket, fotósokat) támogatják. Az így keletkezett bevétel tehát egyfajta kompenzáció azoknak, akiknek "bevételkiesést" okozunk azzal, hogy magáncélra másoljuk alkotásaikat. A várható bevétel mértékét a főigazgató sem tudta megítélni, mint mondta, az idei év számainak tükrében ítélhető majd meg a szabályozás hatékonysága.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
És hogy miért kell fizetniük azoknak, akik csak saját dokumentumaikat, fényképeiket tárolják az adathordozókon? Nos, a felmérések szerint csak saját fotók, adatok tárolására a felhasználók mindössze egyharmada alkalmazza az eszközöket, és a gyakorlatban ezt az egyharmadot képtelenség kiszűrni, csak a díjak mértékének meghatározásakor lehet figyelembe venni.
Szánthó Balázs, az egyik legnagyobb, műszaki cikkeket forgalmazó üzletlánc, a Media Markt koncepciómenedzsere a Pénzcentrumnak elmondta: néhány hete kaptak tájékoztatást a változásokról, amelyet tudomásul vettek.
A most készleten levő termékekre még ingyen kapják a matricákat, amelyeket április 15-ig kell felragasztani. Az ezután érkező termékeknél a beszállítók belekalkulálják a jogdíjat az árba, ám azt még nehéz megmondani, hogy ez megmutatkozik-e majd az árcédulán is. Elképzelhető az is, hogy egyes termékeknél növekszik a fogyasztói ár, másoknál pedig nem: ez nagyban függ a piac későbbi magatartásától.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








