Az utóbbi hét évben teremtett 1,3 millió új munkahely legtöbbjét külföldiek töltötték be az Egyesült Királyságban. Csaknem félmillióan Kelet-Közép Európából érkeztek, de jelentős volt azok aránya is, akik frissen szereztek brit állampolgárságot maguknak.
A kormányzat adatai szerint a 2001 és 2008 között keletkezett 1,342 millió új munkahelyből 439 ezret töltöttek be a Kelet-Közép Európából érkezett dolgozók, míg 618 ezren auz EU-n kívülről érkeztek. Mintegy 315 ezer állást töltenek be időközben "britté lett" külföldi munkavállalók.
Míg a 2001 óta teremtett 1,3 millió új munkahely elsöprő többségét külföldiekkel töltötték fel Nagy-Britanniában, addig a szigetországban születettek közül 62 ezerrel kevesebb talál magának munkát, mint 7 évvel ezelőtt. Gordon Brown szavai ezzel hivatalosan is érvényüket vesztették, melyek szerint a brit munkahelyek a brit munkásokéi kell, hogy legyenek.
2004 óta az Európai Unió frissen csatlakozott tagállamaiból érkezők szabadon vállalhatnak munkát Nagy-Britanniában. Kivételt jelentenek a később csatlakozott Románia és Bulgária lakosai, akiknek munkavállalási engedélyt kell kiváltaniuk és csak bizonyos szektorokban foglalkoztathatják őket. A szigetország kormánya csütörtökön hirdeti ki, eltörli-e a két országot sújtó korlátozást, vagy további három évig még életben tartja azt.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








