Rengeteg biztosítás költözik már be a bankok mobilbankjába. A legtöbben már károkat is itt jelentenek be.
Jó hír a magyar autósoknak: ha csak kicsivel is, de legalább itt kevesebbet kell fizetniük
Tovább mérséklődött, s immár 8 százalék a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítói kárráfordítások éves növekedési üteme az előző negyedévekben mért 10, illetve 12 százalék után. A fékeződés a díjakra is hat, amelyek negyedéves növekedési üteme már egy százalék alatti. A személyautók átlagos állománydíja szeptember végén így 52,5 ezer forintot tett ki – áll a Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss negyedéves Kgfb-indexében.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál (kgfb) a biztosítói kárráfordítások 8 százalékkal bővültek 2022 hasonló időszakával összevetve. Ez tartós mérséklődés az idei előző negyedévekben mért 10, illetve 12 százalékkal összevetve – olvasható az MNB friss negyedéves Kgfb-indexében. E trend korai indikátora lehet az átlagdíjak későbbi alakulásának, ami éves összevetésben országos szinten még továbbra is 12 százalékos bővülést mutat. A várható kedvező fordulatot jelzi ugyanakkor, hogy az elmúlt negyedévben mindössze 0,8 százalékkal nőtt a normál használatú egyedi személyautók kgfb-jének átlagos állománydíja, miközben az előző negyedévekben a bővülés itt még 2,5, illetve 7,5 százalék volt. A III. negyedév végén így a kocsik átlagos állománydíja 52,5 ezer forintra rúgott, amely mintegy ötszáz forinttal haladja meg az előző negyedévi értéket.
Bő 26 ezer forint volt lakóhely szerint a különbség az autósok átlagdíjában szeptember végén. Az éves átlagdíj a fővárosiak esetében 15 százalékkal, a nem budapesti szerződéseknél pedig 12 százalékkal emelkedett, előbbiekénél immár fékeződött a bővülés az utolsó negyedévben.
A korábbi negyedévekben a díjaknál jobban növekedő kárráfordítás eredményeként az MNB személyautókra számított korrigált KGFB-indexe (amely a biztosítási adóval, illetve a kárkifizetések, tartalékolások hatásával kiigazítva a nettó díjváltozást mutatja be) 130 százalékon állt szeptemberben, s a járvány előtti szinten van.
Az egyéb járműkategóriák esetében az egyedi szerződéses taxiknál, nagy buszoknál és teherautóknál látszik kétszámjegyű díjnövekedés. A flottás kgfb-szerződéseknél szintén a nagy befogadóképességű buszok, motorkerékpárok, illetve a segédmotorok üzembentartóinak kell kétszámjegyű bővüléssel számolniuk. A flottás nehéz pótkocsik esetében ugyanakkor enyhe díjcsökkenés regisztrálható.
A jegybank 2021-től negyedévente teszi közzé a kgfb díjak és károk alakulását bemutató indexét, az általa működtetett, biztosító adatszolgáltatáson alapuló Központi KGFB Tételes Adatbázis (KKTA) segítségével.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az MNB honlapjának külön felületén színes infografika segítségével mutatja be a friss adatokat, amelyek 2016 I. negyedévéhez viszonyítva jelzik a személygépkocsik állománydíjának, illetve a többi járműosztály átlagdíjainak éves és negyedéves változását.
A KGFB-index rendszeres közzététele a fogyasztók és a közvélemény pontos, átlátható tájékoztatását és a verseny élénkülését segíti elő. A közzétett adatok az átlagos változást mutatják, az egyedi kgfb szerződéseknél ezek mértéke eltérő lehet. Ha egy ügyfél a folyamatokat, s egyedi szerződését áttekintve nincs megelégedve kgfb díjával és/vagy a szolgáltatás minőségével, szerződéskötési évfordulóján lehetősége van a számára legkedvezőbb biztosítási ajánlat kiválasztására és új szerződés megkötésére.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- Két autópályán is torlódásra kell számítani
- Berényi József: Brüsszel kritizálása nem jelenti az unióból való távozás szorgalmazását
- Chilébe telepített csillagvizsgálót egy japán egyetem - ezért
- KSH: bár februárban nőtt az export, még mindig nem éri el a kivitel nagysága a tavalyi szintet
- Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
- Elindultak az ellenőrzések az egészségügyben: mást várnak a háziorvosok, és mást a kamara