A felmérés lényege, hogy az esti szürkület óráitól alkalmanként hallgatózni kell néhány percet az erkélyről, az emeleti ablakból, a tornácról, a kertből, az utcán, parkban...
Az internetezők közel fele, 49 százaléka érintett volt már netes visszaélésben. A legtöbben adathalászt e-mailt kaptak, de közel 20 százalék kattintott már vírusos e-mailre, 10 százaléknak pedig a közösségi média fiókját törték fel - derült ki egy friss felmérésből.
A magyar nezetők többsége már találkozott valamilyen visszaéléssel, legyen szó vírusos e-mailekről, adathalászatról vagy a bankkártyás adatok ellopásáról a K&H információbiztonsági programjához, a K&H e-dukációhoz készült, magyar internetezők körében végzett reprezentatív kutatás szerint.
Halászok, vírusok, tolvajok, számok
A felmérés szerint a 18 év feletti magyar internetezők 30 százaléka aggódik hackertámadás miatt, ennél viszont jóval többen, a megkérdezettek közel fele (49 százaléka) érintett volt már valamilyen netes visszaélésben. Ezek közül az adathalász és a vírusos e-mailek a legelterjedtebbek. Előbbivel a megkérdezettek 31 százaléka találkozott, a rokonokat, ismerősöket is beleértve pedig már 45 százalékuk látott rá példát.
18 százalékkal fordult már elő, hogy rákattintott vírusos e-mailre, és 48 százalék mondta azt, hogy vele vagy a rokonaival, ismerőseivel történt már ilyen. A visszaélések toplistáján a harmadik helyen áll a közösségi média fiók feltörése: személyesen a netezők 10 százaléka járt már pórul, a rokonokat, ismerősöket, barátokat is beleszámítva pedig közel 40 százalékos az érintettség.
A válaszadók 7 százalékának törték fel az e-mail postafiókját, 6 százalékának az okostelefonját, 5 százaléknak pedig a bankkártyáját lopták el. Szintén 5 százalék adta meg az adatait olyannak, akinek nem kellett volna. A bankkártya adatai vagy az ahhoz tartozó jelszó mindössze a megkérdezettek 3 százalékánál került már idegen kezekbe, az okostelefonos adatokkal pedig 2 százalék járt így.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- A pénzügyminiszter szerint visszatért a növekedési pályára a gazdaság - nap hírei
- Nyolc amerikai lap perli az OpenAI-t és a Microsoftot a szerzői jogok megsértése miatt
- Mesés jutalom üti a grúz focistákat a továbbjutásért
- Börtönbe mehet a több ezer pszichoterápiás páciens adatait megszerző finn hacker
- 23 éve történt gyilkosságban hoztak ítéletet
- BL-elődöntő élőben: Bayern München–Real Madrid 2-2