Nem igazán vannak meggyőződve a Pénzcentrum által megkérdezett makroelemzők a hírek szerint hamarosan Magyarországon építkező kínai autógyár szükségességéről.
Országosan picit többen támogatják azt, hogy kvázi autómentes maradjon a Lánchíd. Budapesten pedig fej fej melletti eredmény született egy reprezentatív felmérés alapján. A főpolgármester szerint sbevált az új forgalmi rend, de a budapestieknek kell döntenie arról, hogy végül hogyan szeretnék használatba venni a hidat.
Utolsó fázisába ért a Lánchíd felújítása, amelyen a múlt év végétől a buszok és a kétkerekűek mellett a taxik is átmehetnek – szemben a korábbi gyakorlattal, amikor minden autós ráhajthatott a hídra. Karácsony Gergely főpolgármester szerint bevált az új forgalmi rend, de szerinte a budapestieknek kell döntenie arról, hogy melyik változat legyen érvényben a jövőben. Arról szól a dolog, hogy az autósok használhatják-e vagy sem.
A magyarok eléggé megosztottak a kérdésben - ez derül ki a Pulzus Kutató Totalcar megrendelésére készített reprezentatív országos felméréséből, mely május 31. és június 1. között készült ezer 18 év feletti ember megkérdezésével. Az összesített végeredmény szerint a válaszadók 46 százaléka a mostani megoldás megtartása mellett van, 37 százalékuk ugyanakkor visszaengedné az autóforgalmat a hídra. 17 százalékuk nem adott választ a kérdésre.
A legközvetlenebbül érintettek, a budapestiek körében erős megosztottság látható. A megkérdezettek 46 százaléka szerint mehetnének az autók a hídon, 48 százalékuk szerint nem. A nem Budapesten élők esetében is többségben vanak azok, akik autómentesen hagynák az átkelőt. A nők 44 százaléka szerint a jelenlegi helyzet oké, a férfiak körében 49 százalék van ezen a véleményen. Az autók visszaengedését 37-37 százalékuk tartja célravezetőnek. Ebből adódik, hogy a nők körében kicsit magasabb azoknak az aránya, akik nem foglaltak állást.
A korosztályok szerinti bontás alapján az látszik, hogy leginkább a fiatalok - 18-39 évesek - örülnének a mostani gyér forgalomnak, 49 százalékuk ezt szeretné. Ugyanezt támogatná a középkorúak - 40-59 évesek - 45 százaléka, a 60 éveseknél pedig 43 százalékos a táboruk. A végzettség szerinti szavazatok alapján jelentős eltérések vannak. Miközben a diplomások körében a többség, tízből hatan meghagynák az autómentességet, az alapfokú végzettséggel rendelkezők csak a 42 százaléka osztja ezt az állaspontot, 41 százalékuk azonban autópárti.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Ebből a balesetből nem csak a motorosok tanulhatnak – videó
- Jól ment a Ferencváros korábbi ellenfeleinek az elődöntőben
- "Ötéves háború lesz" - a nap hírei
- Francia elnök: ha Oroszország győz, Európa biztonságának vége
- Az ügy, amelyet Joe Biden és Donald Trump is bevett a kampányába
- A magyar bírói fizetések emeléséért küzd az Európai Bírói Egyesület