Váratlant húzott a Lidl: átalakul az árukészlet, lesz, akinek nem fog tetszeni

Pénzcentrum2023. február 4. 18:01

Csökkenti húskínálatát egy imázsjavító projekt keretében Lidl, és helyette a jövőben több zöldséget kínálna. Az intézkedés "alternatíva nélküli" - számol be a Blikk a Bild című német lap alapján

Az intézkedéssel a Lidl meg akarja különböztetni magát a versenytársaktól. Az üzletlánc 2025-ig jelentősen növelni tervezi a növényi fehérje alapanyagú termékeik kínálatát.

A cég azt az irányelvet vallja, hogy nem áll rendelkezésre az emberiség számára második bolygó, azt kell megvédeni, ahol most élünk. Úgy vélik, hogy az embernek úgy kellene táplálkozniuk, hogy a bolygó határait figyelembe veszik, ezért a jövőben kevesebb hústerméket fognak árulni.

A vezető beszerző, a Graf ezt a lépést nem a vásárlók oktatásának tekinti, hanem inkább a diszkont imázsgyarapodásaként értékeli, különösen a fiatal vásárlók körében.

Kemény döntés, de megérheti

A magyarok egészséges táplálkozáshoz való hozzáállásáról és a húsfogyasztási szokásairól készült nemrég reprezentatív kutatás. A felmérés a külföldön egyre népszerűbb vegán január (Veganuary) kezdeményezés hazai fogadtatására is rákérdezett: a húsételeket és az állati eredetű élelmiszereket a többség ugyan nem tudná teljesen mellőzni, 52%-uk mégis nyitott lenne arra, hogy legalább részlegesen csökkentse a fogyasztásukat.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A társadalom többsége rendszeres húsfogyasztó, de a gyakoriság tekintetében megoszlik a minta: a kitöltők 36%-a napi szinten, 57%-a pedig heti szinten eszik húsételeket, ennél ritkábban pedig 5%-uk iktatja be az étkezésébe.

A válaszadók 81%-a nem tud elképzelni olyan szcenáriót, hogy az összes állati eredetű élelmiszerről lemondjon, ugyanakkor több mint felük (52%) hajlandó lenne legalább egyet mellőzni közülük. Jó hír, hogy az állati eredetű élelmiszerek helyettesítésére ma már számos növényi alapú alternatíva elérhető, melyekről már a magyar fogyasztók többsége (85%) is hallott. Ráadásul azok közül, akik még nem próbálták ezeket a termékeket, 44%-uk tervezi, hogy megkóstolja majd.

Címkék:
vásárlás, lidl, hús, környezetvédelem, húsfogyasztás, vásárlók,