Ez Budapest luxusutcája? Fogják a fejüket a világmárkák

Pénzcentrum2012. december 19. 09:07

Egységes utcakép hiányában elveszítheti a külföldi érdeklődőket az Andrássy út, az itteni üzletek értéke a 2008 előtti felére zuhant - írja a Napi Gazdaság.

Az Andrássy út állapota csalódást kelt az üzleti lehetőségeket feltérképező külföldi érdeklődők körében, a bő egy kilométeres utcaszakasz bővelkedik a luxusmárkákban, mégis hiányzik az egységes, gondozott utcakép. A kereskedők a forgalomra ugyan nem panaszkodnak, az itteni üzlethelyiség-piac után érdeklődő külföldieket azonban üres vagy bezárt üzletek, elhanyagolt homlokzatok és rossz minőségű burkolat fogadja − mondta a napilapnak Csörgő Anita, a CBRE kiskereskedelmi divíziójának vezetője.

Az egységes megjelenés mellett a belvárosban − a Váci utcában vagy a Fashion Streeten − tapasztalható pezsgés. Noha egyáltalán nem biztos, hogy például a Fashion Street üzletei nagyobb bevételt realizálnak, az egységes utcakép, a homlokzatok, járdák, burkolatok felújítása nagyobb gyalogosforgalmat generál, ami lényeges szempont a belépő új márkák számára. Az utcakép a már itt lévő erős márkáknak is, mint a Gucci, a Burberry vagy a Louis Vuitton, rendkívül fontos, hiszen nem mindegy, hogyan alakul az üzletük közvetlen környezete.

Csörgő úgy véli, ma mind a főváros, mind a hatodik kerület elfeledkezett az Andrássy útról, abban bízva, hogy a tulajdonosok összefognak a látvány szépítése érdekében. Sok társasháznál az esztétikai felújítás mellett elengedhetetlen az átfogó korszerűsítés is, amit többségében a földszinti üzlettulajdonosoktól várnak el. Az üzletek műszaki állapotának feljavításába, például a kirakat cseréjébe most már gyakrabban szállnak be a tulajdonosok, hiszen új bérlőket kell idecsábítani, amelyek ezeket a munkákat már nem szívesen vállalják az üzletberendezés kialakítása mellett. A válság hatására az itteni üzletek ma feleannyit érnek, mint 2008 előtt, ami a tulajdonosok anyagi lehetőségeit erősen korlátozza. A bérleti díjak lényegesen alacsonyabbak, mint pár éve, az átlagos üzletméretnél 30−65 euró közötti sávban mozog egy négyzetméter havi bérleti díja.

A nehézségek ellenére idén a Moncler, a The North Face, a Coccinelle és a La Perla nyitott márkaüzletet az Andrássy úton. A DM üzlete vagy a California Coffee Company megjelenése pedig erősíti a kulcsfontosságú gyalogosforgalmat. Jelenleg 12 üres helyiség vár bérlőre, hatot pedig épp most újítanak fel. A kereskedelmi választék egy rövidesen nyitó, kiegészítőket árusító bolttal bővül, tavasszal nyit az Il Bacio de Stil, egy ötezer négyzetméteres divatház, és megállapodás született egy műemléki védelem alatt álló épületben található, kétezer négyzetméter alapterületű üzlethelyiség kialakításáról is.

 

Címkék:
cbre, utcakép,