Már ássák a sárga csekkek sírját

Pénzcentrum2012. november 6. 18:17

Folytatódott az elektronikus számlabemutatási megoldást választó ügyfelek számának bővülése a közüzemi számlafizetők körében. A legfrissebb felmérések szerint az átlagos felhasználó már legalább két szolgáltatótól fogad számlát és fizet elektronikusan, az ügyfelek harmada pedig három, vagy annál több számlakibocsátótól érkező számlát kezel online felületen.

A Díjnet legfrissebb felmérése szerint az elektronikus számlabemutatási szolgáltatásba belépő és azt megismerő ügyfelek fokozatosan átterelik a többi közüzemi és szolgáltatói díjak fizetését az elektronikus felületre. Az ügyfelek harmada három, vagy annál több számlakibocsátótól érkező számlát kezel a Díjnet felületén, egy átlagos felhasználó már két számlát fogad és fizet, havonta mintegy 18 000 forintos értékben.

Az elektronikus számlabemutatáshoz kapcsolódó fizetési lehetőségek bármelyike sokkal kisebb arányban vezet késedelmes fizetéshez, mint például az egyedi átutalással történő fizetés, vagy a csekkes megoldás - mondja el Majtényi Kálmán a Díjnet Zrt. vezérigazgatója. Az átutalással teljesítő ügyfeleknek közel fele teljesít a határidő lejárta előtt, arányaiban jóval kevesebben, mint akik a Díjnet egyéb fizetési megoldását használják, akik így összességében jelentős késedelemi pótléktól mentesülnek.

A csoportos beszedési megbízást választók aránya 31 százalék, az automatikus leemelésnek köszönhetően körükben 100 százalékos a határidőre fizetés. Növekszik a díjmentes bankkártyás fizetés népszerűsége, a számlabefogadók közel negyede fizet ily módon, s 71 százalékuk fizet határidőn belül. A Díjnet internetbanki rendszerén keresztül egyenlítik ki a számlák 15 százalékát, a határidőn belüli teljesítés aránya 76 százalék. A QR-kód alapú fizetési megoldásokat minden 100. számlabefogadó használja jelenleg, és ezek az ügyfelek a tapasztalatok szerint időben egyenlítik ki számláikat.

Az esetleges likviditási problémákon túl a fizetési határidők betartása mögött az esetek nagy százalékában egyszerű időzítési, számlakezelési kérdés áll. Éppen ezért az ügyfelek előszeretettel kérik a számlabefizetés esedékességéről érkező értesítést, amely segít a pontos fizetésben. Jelenleg a felhasználók közel 20 százaléka veszi igénybe az automatikus emlékeztetőt, de van olyan szolgáltató cég, amely automatikusan minden ügyfélnek küld emlékeztetőt a rendszeren keresztül a számla lejárata előtt.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A különböző kényelmes fizetési lehetőségekhez szükséges eszközök - úgy, mint mobiltelefon, fizetési számla, fizetési kártya és internet hozzáférés - elérhetősége országos mértékben 60 százalék feletti a Magyar Nemzeti Bank adatai alapján. Így tehát a technikai lehetőségek országszerte adottak ahhoz, hogy a közüzemi és szolgáltatói számlákat a lakosság mind nagyobb része rendezze elektronikus módon. A készpénzkímélő fizetési technikák kifejlesztése pedig egybevág mind a fogyasztók, mind a közműszolgáltatók érdekeivel, annál is inkább, mivel a csekkes fizetés összköltsége meghaladja az évi 1,5 milliárd forintot, és ennek jelentős részét valamilyen formában a fogyasztók fizetik meg.

Címkék:
számlabefizetés,