Ez lehet a vásárlás jövője: a filmben szereplő nyakláncot is megveheted

Pénzcentrum2012. október 19. 16:34

Izgalmas fejlesztések zajlanak a legnagyobb fizetéstechnológiai világcégek boszorkánykonyhájában. Vannak köztük olyanok, amelyek már működnek, mások a fejlesztés vagy a tesztelés időszakában tartanak.



A fejlesztések majd' mindegyike abból indul ki, hogy a felhasználó rendelkezik okostelefonnal, és/vagy táblagéppel, okostévével (jó eséllyel ilyenünk van otthon, ha az elmúlt egy évben vásároltunk új televíziót, az igazi robbanást az idei karácsony hozhatja). Mint az múlt héten a dublini MasterCard Innovation Showcase elnevezésű sajtó-háttérbeszélgetésen is kiderült, a fejlesztések iránya egyértelműen a bankkártya utáni korszakot vetíti előre.

A fejlesztések közül az egyik legnagyobb érdeklődést az úgynevezett Shopable alkalmazás váltotta ki, amely széles körű felhasználási lehetőségeivel újfajta vásárlási élményt teremt a fogyasztó számára, egyben új teret nyit a reklámok és a vásárlás gyors összekapcsolásában is.

Nézed a filmet, megrendeled a nyakláncot

Egy látványos példával érzékeltetve: telefonunkon, táblagépünkön, számítógépünkön lapozzuk kedvenc magazinunkat 8a nyomtatott lapok jelentős része Magyarországon is hozzáférhető ilyen formában), amiben meglátunk egy cipőhirdetést. Ahelyett, hogy bemennénk a cipőboltba, vagy megkeresnénk a webshopot az interneten, egyszerűen ráklikkelünk a termékre, amelyet egy kattintással behelyezünk virtuális bevásárlókosarunkba, kiválasztjuk, hogy melyik (céges vagy privát) bankkártyánkkal szeretnénk kifizetni a terméket, és PIN-kódunk megadása után már kész is a rendelés, várhatjuk a házhozszállítást.

Ugyanez működhet például kedvenc sportcsapatunk kedvenc játékosának mezével: az online sportújságban látok egy képet a sportolóról, akire kattintva egyből megrendelem a nevével ellátott mezt, a termék akár a következő meccsen vár engem az ugyanilyen egyszerűen megvásárolt ülőhelyemen a stadionban.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)


Amint az a fenti videón is látszik, hasonlóan látványos megoldással ötvözhetik akár a mozifilmekben, TV-sorozatokban egyre gyakrabban látható termékelhelyezést (product placement) a vásárlással. A Marley meg én című filmben Owen Wilson egy nyakláncot ajándékoz szerelmének, akit Jennifer Aniston alakít. A filmet nézve ennél a jelenetnél felugrik egy reklámablak (akár táblagépen, laptopon vagy okostévén nézzük), és ha akarjuk, megállíthatjuk a filmet, ráklikkelhetünk a nyakláncra, és egyszerűen megrendelhetjük azt.

Címkék:
mastercard,