Problémás drogériák: DM, Müller, Rossmann

Pénzcentrum2011. április 6. 14:02

Van hova fejlődnie a DM-nek, a Müllernek, illetve a Rossmannak - derül ki egy friss felmérésből. A kutatás során azt vizsgálták meg, hogy mennyire etikus, illetve a társadalom iránt mennyire felelős cégpolitika társul a hazánkban legismertebb drogérialáncokhoz.

Vásárlásunk során nem csak egy-egy termék mellett tesszük le voksunkat, hanem annak gyártóját és forgalmazóját is támogatjuk. A Tudatos Vásárlók Egyesülete aktuális Cégmércéjében azt vizsgálta meg, hogy mennyire etikus, illetve a társadalom iránt mennyire felelős cégpolitika társul a hazánkban legismertebb drogérialáncokhoz: ezúttal a Rossmann-t, a DM-et és a Müllert vették górcső alá.

Az egyes szempontok szerinti eredményeket összevetve viszonylag gyenge mezőny alakult ki, mindegyik cégnek bőven van még tennivalója a felelős és etikus működés terén. Az összesítés alapján kis pontkülönbséggel első helyén a Rossmann áll, utána következik a Müller, a rangsorban az utolsó helyet pedig a DM szerezte meg.

A társadalmi szempontok vizsgálatánál számos problémát találtak. A cégeknek leginkább a fogyasztóvédelemmel gyűlt meg a bajuk. A felmérés szerint az elmúlt években mindhárom cég kapott büntetést árfeltüntetési hiányosságok miatt a GVH-tól. Ugyancsak fizettek a fogyasztók tisztességtelen befolyásolása miatt, valamint gyógynövények engedély nélküli árusítása miatt is. Előfordult, hogy lejárt szavatosságú termékeket árultak, valamint az üzletbe nem engedtek be egy vak férfit vakvezető kutyájával. Ez utóbbi két hiányosságot a DM üzletlánc jegyzi.

A vizsgált drogériák egyike sem tartotta fontosnak, hogy honlapján közzé tegyen környezeti jelentést. Nem nyújtanak tehát megfelelő tájékoztatást. A környezeti jelentés célja, hogy egy vállalat számot adjon arról, hogy milyen erőfeszítéseket tesz a tevékenysége során keletkezett környezeti problémák, károk megoldására, elkerülésére.

Jó hír viszont, hogy mindhárom drogéria polcain megtalálhatók saját márkás vagy egyéb minősített biotermékek vagy natúrkozmetikumok. Sajnálatos azonban, hogy a DM sajátmárkás termékét is külföldön gyártatja.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Foglalkoztatási szempontból is találtak jó és rossz példákat: a Rossmann-t kártérítés megfizetésére kötelezte a bíróság egy roma munkavállaló elutasítása miatt, a DM pedig 2008-ban elnyerte a Legjobb Női Munkahely címet.

 

Címkék: