Több mosogatószer kell, na meg hajfesték

Pénzcentrum2009. augusztus 10. 16:01

Mosóportól a hajfestékig: 3 százalékkal csaknem 300 milliárd forintra bővült a háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti forgalma. A mennyiség viszont két százalékkal csökkent.

Mosóportól a hajfestékig 3 százalékkal bővült a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma, s megközelíti az évi 300 milliárd forintot - állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat legújabb felmérésében. Kiemelkedően, 12 százalékkal többet lett nagyobb a mosogatószer piaca, míg 7 százalékkal a hajfestéké, egyik évről a másikra. Előbbi éves bolti eladása mintegy 10 milliárd, utóbbié 7 milliárd forint.

Ugyanakkor mennyiségben 2 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen, az általa mért 60 vegyiáru kategória piacán. Egyes kategóriák bolti eladása azonban érzékelhetően emelkedett: a baba törlőkendőé 7, konyhai törlőkendőé pedig 3 százalékkal. Forgalmuk értékben mintegy évi 4, illetve 6 milliárd forint. Ha csak a legutóbbi, május-júniusi időszakot vetjük össze az előző évi hasonló periódussal, a trendek nem jeleznek rosszabbodást. Értékben ugyanúgy plusz 3, mennyiségben pedig mínusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen, mint tizenkét hónapot tekintve.
A legnagyobb forgalmú tíz termékkategória közül a mosószer, pelenka, tusfürdő, mosogatószer, papír zsebkendő és fogkrém piaca bővült mennyiségben is, értékben is, egyik évről a másikra. Hasonlóan pozitív trendek jellemzi a kozmetikumok közül a hajfesték és a babakrém piacát.

A vásárlási szokások változását jelzi, hogy az emberek fogyasztásuk fenntartása érdekében, az eddigieknél jobban a kereskedelmi márkás termékek felé fordultak. Idén az első félév vegyiáru forgalmából 18 százalék jutott a kereskedelmi márkákra, szemben a tavalyi első hat hónap 13 százalékával.

Összességében a vegyiáruk többségének értékben mért forgalma az inflációnál kisebb mértékben emelkedett. Ennek oka egyrészt az árengedményes akciók terjedése, illetve az olcsóbb kereskedelmi márkás termékek mind nagyobb kedveltsége. Ugyanakkor a fogyasztók számára a spórolás egyik lehetősége, hogy nagyobb kiszerelésben, kedvezőbb áron vásárolnak vegyi terméket vagy kozmetikumot.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A beszerzés helyei közül tovább erősödött a drogériák és a főleg szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2 500 négyzetméteres bolttípusok pozíciója. A drogéria 25 százalékról 26-ra növelte piaci részesedését az - értékben mért - kiskereskedelmi forgalomból. A 400-2 500 négyzetméteres csatorna mutatója 17-ről 18 százalékra emelkedett.

Továbbra is piacvezető a hipermarket ebből a szempontból, változatlanul 39 százalékos részaránnyal. A hagyományos ületek közül 200 négyzetméteresek és kisebbek veszítettek 1-1 százalékpontot piaci részesedésükből, a háztartási vegyiáruk forgalmánál. Ennek következtében tovább koncentrálódott a háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti eladása. A teljes forgalom 83 százalékát a 400 négyzetméteresnél nagyobb boltláncok és a drogériák viszik el.

Címkék: