Büszkék a hipermarketek - van mire!

Pénzcentrum2009. július 20. 16:58

Bár teljesen önkéntes volt a részvétel, Nagy-Britannia legnagyobb hipermarketei elképesztő hatékonysággal csökkentették a szétosztogatott zacskók számát, illetve tértek át az egyszer használatos zacskókról a tartósakra.

A brit kiskereskedelmi konzorcium, a BRC híradása szerint a vásárlók kezében nyomott műanyag zacskók számát 2008 végétől 2009 májusáig 48 százalékkal sikerült csökkenteni, miközben az azt megelőző két év alatt mindössze 26 százalékos volt a csökkenés.

2006 és 2009 májusát összehasonlítva kiderült, hogy csak ebben az egy hónapban 346 millió szatyorral kevesebb fogyott, mint három évvel korábban. Az akcióban a hét legnagyobb áruházlánc, az Asda, a Co-operative Group (kézenfogva a Somerfielddel), a Marks & Spencer, a Sainsbury's, a Tesco és a Waitrose vett részt - ők együttesen lefedik a brit élelmiszeráruházak háromnegyedét.

De nem csak erre lehetnek büszkék az áruházak, hanem a szemét- és elhasznált energiamennyiség csökkentéséért tett erőfeszítéseikre is: csökkent a lejárat miatt a szemétben landoló élelmiszer mennyisége; a folyamatos akcióknak köszönhetően több fogyott energiatakarékos használati tárgyakból és maguk az áruházak is igyekeztek kevesebb energiával üzemelni.

Címkék: