Ne utazz fapadossal, tíz érvünk is van rá!

Pénzcentrum2009. március 26. 05:38

Közeledik a nyaralás ideje, és a vékonyabb pénztárcák egyre többeket sarkallnak arra, hogy a fapados repülőjáratokat válasszák. A Pénzcentrum nem akar erről lebeszélni, viszont van 10 nyomós érvünk amiért nem ajánljuk a diszkont légitársaságokat.

A fapados légitársaságok rendszerint a nemzeti légitársaságoknál alacsonyabb utaztatási költségekkel szállítanak, ami természetesen alacsonyabb kényelmi, illetve több hagyományossá váló utasszolgáltatás mellőzésével, csökkentésével jár. Ebből fakad az alacsony díjszabású utasjegy is, amely - nemzetközileg meghatározott - korlátozott szolgáltatásokkal párosul.

A nyaralási szezon közeledtével egyre többen gondolkoznak azon, hogy a repülésen spórolnak, és a diszkont társaságok járatait veszik igénybe. Most 10 érvet sorakoztatunk fel a fapadosok ellen.

1. A jegy sohasem annyiba kerül, amennyiért hirdetik.

A magyar hatóságok is többször felléptek már a csalóka árakkal szemben, a fapadosok azonban kitartóan használják a csillagokat és az apróbetűs részeket. Legtöbbször az illetékeket "felejtik el" hozzáadni az árhoz, de az sem mindig egyértelmű, hogy csak az odaútra szól a jegy.

2. Fizetni kell a poggyászért

Ma már a fapadosok többsége pénzt kér a feladott poggyászért - ezért érdemes kézipoggyásszal utazni. Egy feladott bőröndért - egy útra - 9-12 eurót is elkérnek, ráadásul nagyon szigorúan ráfizettetnek minden kiló túlsúly után.

3. Hosszú sorok

Gyakran hosszú sorok kígyóznak egy-egy járat felszállása előtt, amit bizony kötelességtudóan végig kell állnunk.

4. Lehetetlen időpontban kell utaznod

A diszkontok azzal is spórolnak, ha nem csúcsidőben szállnak fel-és le. Ezért előfordulhat, hogy kedden hajnali 2-kor indul a járatunk.

5. A repterek a világ végén vannak

Az gazdaságos járatok nem engedhetik meg maguknak a legjobb reptereket, ezért mindig az olcsóbbat, a városközponttól messzebb levőt választják. Így megeshet, hogy annyiba kerül bejutnod mondjuk London belvárosába a Louton-ról, mintha egy normál járattal mentél volna a Heathrow-ra.

6. Irreális árak a fedélzeten

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A legtöbb járaton semmilyen étkezést nem biztosítanak, ezért ha megéhezünk vagy megszomjazunk -és nem készültünk uzsonnás csomaggal- mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk.

7. Gyakori késések

Hányszor hallottunk olyan sztorikat, hogy órákat, vagy akár fél napot is késett a fapados gép, és nemhogy másikat nem indítottak helyette, de még normális tájékoztatást sem adott a cég a késés okáról, vagy a várható indulásról. Arról nem is beszélve, hogy mennyire dühítő tud lenni, ha a lekéssük a csatlakozást is.

8. Gyakran elvesző csomagok

Nemrég mi is hírt adtunk arról, hogy évente 42 millió csomagot kavarnak el a reptereken, ebből egymillió soha nem kerül meg. Bármennyire is hihetetlen, ezeknek a többségéért a fapados társaságok a felelősek. És sokszor örülhetünk, ha egyáltalán kapunk kárpótlást elkavarodott bőröndjeinkért.
Hihetetlen: 42 millió bőrönd kavarodik el évente a reptereken!

9. Kevésbé stabil az anyagi hátterük

Ezért jóval nagyobb eséllyel mennek csődbe, mint a nagy légitársaságok. Tavaly októberben a Sterling légitársaság váratlan összeomlása miatt több ezer utas rekedt Európa repülőterein.

10. Hamarosan fizetős lesz a WC-használat is

Michael O'Leary, a Ryanair elnöke nemrégiben azzal állt elő, hogy fizetőssé kellene tenni a mellékhelyiséget a cég járatain. Csak nehogy akkor vezessék be, amikor már hazafelé utazol...

Fizetős lesz a WC a fapados repülőn?

Címkék: