Segítség a magyar vállalkozásoknak: így szerezhetnek új ügyfeleket

Pénzcentrum2011. február 2. 12:02

A Neten a Cégem kezdeményezés minden hazai vállalkozáshoz el szeretné juttatni az online jelenlét fontosságáról szóló információkat és az ingyenesen kipróbálható eszközöket. A szervezők azt várják, hogy még idén 25 000 vállalkozás nyit a digitális jelenlét felé, hoz létre honlapot, és alapozza meg jövőbeni sikereit az online eszközök segítségével. A programot a hazai kereskedelmi és iparkamarák is támogatásukról biztosították.

A KSH adatai szerint az internet-előfizetések száma 2010 szeptemberének végén már meghaladta a 3,1 milliót. Eközben az internet használat terén a fogyasztói trend további rohamos növekedést mutat, sőt a világháló legkülönbözőbb platformjain is egyre aktívabbak vagyunk: blogolunk, mikroblogolunk, facebookozunk, iwiwezünk, képeket és videókat osztunk meg. Vásárlás előtt az internetezők (akik már a lakosság többségét jelentik) 92%-a az interneten tájékozódik! De mi a helyzet a hazai mikro- és kisvállalkozások körében? Vajon kihasználják az online felületek által nyújtott üzleti lehetőségeket?

Az Ipsos Google Magyarország számára készített kutatásából kiderül, hogy ma Magyarországon a mikro- és kisvállalkozásoknak kevesebb mint fele rendelkezik saját honlappal, sőt, az interneten eddig jelen nem lévők 63%-a még soha nem is gondolkodott el vállalkozásának virtuális megjelenítésén. Nem sokkal jelentősebb a már honlappal rendelkezők online aktivitása sem, hiszen ezen cégek majdnem fele egyáltalán nem hirdeti tevékenységét, 11%-uk pedig csak offline reklámozási megoldásokat választ.

A jelenség fő oka, hogy ezek a cégek - elsősorban kellő információk és tapasztalatok hiányában - nem bíznak az online jelenlét üzleti erejében. Számos kisebb vállalkozás úgy véli, hogy szaktudás- és kapacitáshiány miatt önállóan nehezen tudná felépíteni saját weboldalát, vagy lenne képes azt hatékonyan üzemeltetni, illetve tévhiteik vannak az online jelenlét költségvonzatairól is.

Ez a trend a hazai kisvállalkozások üzleti eredményességét jelentősen korlátozza. Ezért a programban résztvevő partnerek, vagyis a Budapest Bank, a Google Magyarország, és a HonlapABC úgy döntöttek, hogy elindítanak egy hosszú távú vállalkozásfejlesztési kampányt Neten a Cégem címmel. Saját portfoliójukból olyan kezdőcsomagot állítottak össze, mely épp a fent említett problémák kezelésében jelent segítséget, és amit meghatározott időszakon át díjmentesen próbálhatnak ki a vállalkozások. Többek között honlap készítéssel, online hirdetési és banki megoldásokkal támogatják a programban résztvevőket, melyet erőteljes edukációs kampány is kiegészít.

Koleszár Péter, a honlapabc.hu-t is magába foglaló, miskolci székhelyű informatikai vállalkozáscsoport ügyvezetője elmondta: "Több tízezer ügyfelünk között számos kisvállalkozás található. Sokuknak bátorításra van szüksége ahhoz, hogy a számára ismeretlen online világba merészkedjen. Vidéki kisvállalkozásként megtiszteltetés, hogy részt vehetünk a Neten a Cégem kezdeményezésben. Hiszek abban, hogy az általunk biztosított honlapkészítő eszköz segítségével számos vidéki vállalkozás számára nyílik meg a lehetőség országos - esetleg nemzetközi - piacok elérésére, kiszolgálására."

A weboldal teljes tartalmi feltöltését követően a vállalkozó egy Google AdWords kupon segítségével elkezdheti népszerűsíteni weboldalát. "Online és nyomtatott segédanyagaink egyszerűen követhető instrukciókkal támogatják a programban résztvevő vállalkozásokat, hogy önállóan megtalálják azokat a hirdetési kulcsszavakat, melyekkel a leghatékonyabban képesek elérni célcsoportjukat. Ezek a megfelelően optimalizált beállítások teszik lehetővé, hogy amikor egy potenciális vásárló a vállalkozáshoz kapcsolódó kulcsszavakra keres, a hirdető megjelenjen a szponzorált keresési eredmények között. Az ingyenes Google Helyek szolgáltatás igénybevételével a kisvállalkozások tovább erősíthetik online jelenlétüket, hiszen így a nagy tömegek által használ Google Térképre (Maps) is felkerülnek" - mondta Heal Edina, a Google Magyarország vezetője.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

"Fontosnak tartjuk, hogy a kisvállalkozások támogatást kapjanak azokon a területeken - például a marketing vagy a pénzügyek terén —, ahol nem rendelkeznek akkora anyagi illetve szakértői kapacitással, mint a nagyobbak. A Neten a Cégem révén szeretnénk a költséghatékony és kényelmes pénzügyi eszközökkel, többek közt az online bankolással, megismertetni a vállalkozókat, hogy az így megspórolt összeget és időt a cégük fejlesztésre fordíthassák" - mondta Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank mikro szegmensének vezetője. A bank az együttműködés keretében pénzügyi tanácsokkal és kedvezményes számlacsomag-ajánlattal járul hozzá a vállalkozások eredményes működéséhez.

A három partner összefogásával létrejött szolgáltatáscsomag tehát számos módon könnyíti meg a kisvállalkozások életét. A honlapkészítő eszköz által fél éven keresztül ingyenesen kipróbálhatják az interneten keresztül elérhető piacokban rejlő lehetőségeket és kész weboldalukhoz fél évre egy ingyenes domain nevet és tárhelyet is kaphatnak. Emellett az indulásban egy 15 000 Ft értékű Google AdWords kupon is segíti őket. Az AdWords működési elveinek megfelelően a kupon lejárata után is kizárólag abban az esetben kell fizetni a szolgáltatás igénybevételéért, ha valaki rákattint a hirdetésére, vagyis elnavigál a cég weboldalára. A vállalkozás tevékenyégétől függően, a Google AdWords-szel akár már napi 1000 Ft-ból látványos eredmények érhetőek el. Az olcsó és gyors pénzügyi tranzakcióikat pedig többek között a havidíjmentes internetbank-szolgáltatás, az első évben a havi számlacsomagdíj elengedése, illetve két éven keresztül az adóhatóság felé történő elektronikus átutalások díjmentessége biztosítja. A csomag egyes elemeit természetesen külön is igényelhetik az érdeklődők.

A Neten a Cégem kezdeményezés fontos eleme az edukáció, hiszen a vállalkozások internetes fejlődését legtöbbször tévhitek akadályozzák. A program alapítói ezért a meghatározott időszakon át ingyenesen igénybe vehető termékek mellett több állomásos, vidéki és fővárosi körutat szerveznek, ahol a helyi kisvállalkozásoknak személyesen fognak szakmai segítséget és tájékoztatást nyújtani. Várakozásaik szerint ezek az események még idén legalább 3 000 érdeklődőre tarthatnak számot. Emellett nyomtatott és online segédanyagokat készítenek, hogy megkönnyítsék az internetes eszközök használatának elsajátítását. Ha pedig a vállalkozó úgy látja, hogy mindennek ellenére sem szeretne saját maga foglalkozni internetes kampányával, több száz hazai online marketingügynökség segítségére számíthat.

 

Címkék: