Személyesen is kérhető már segítség a pályázatokhoz!

Pénzcentrum2010. március 29. 11:32

A lehetséges pályázók és a már nyertes uniós pályázattal rendelkezők minél színvonalasabb kiszolgálása érdekében - az ország 176 településén elérhető Új Magyarország Pontok és a fővárosban eddig csak telefonon és interneten elérhető ügyfélszolgálata mellé - személyes központi ügyfélszolgálati irodát nyitott a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség. A főváros VII. kerületében, az Ügynökség irodaházában, a Wesselényi és a Kazinczy utca sarkán a mai naptól nyílik lehetőség az érdeklődők kiszolgálására. A tervek szerint a pályázóknak szóló tájékoztató rendezvényekre is sor kerül az iroda új előadótermében.

Az elmúlt években folyamatosan fejleszti és bővíti ügyfélszolgálati tevékenységét a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség. Mindezt az európai uniós pályázatok iránti hatalmas érdeklődés is indokolja: március végéig több mint 45 ezer benyújtott, és a csaknem 20 ezer nyertes pályázatot regisztráltak az Új Magyarország Fejlesztési Terv fejlesztési forrásaira. Az uniós pályázatok iránt érdeklődők és a projektjüket éppen megvalósító projektgazdák pedig a számottevően egyszerűsödő pályázati adminisztráció ellenére is igénylik a segítséget a pályázatokkal járó papírmunkához.

Az európai uniós pályázatokkal kapcsolatosan szinte minden információ megtalálható az NFÜ díjnyertes honlapján, melynek interaktív szolgáltatásaiból sok segítséget kaphatnak a projektgazdák. A honlapon a pályázók - Európában egyedülálló módon - ma már napi szinten megnézhetik, hogy éppen hol tart az elbírálásban a pályázatuk vagy hol tart a kifizetésre váró számlájuk a pályázati intézményrendszerben. Mindemellett folyamatosan bővül a pályázatokkal kapcsolatban ma már on-line intézhető feladatok köre. Az ügyfelek tájékoztatásának hatékonysága érdekében 2007-ben egyablakos ügyfélszolgálati rendszert vezetett be az NFÜ, így az Ügynökség és a pályázatok kezelésében közreműködő szervezetek ügyfélszolgálatai egyetlen központi telefonszámon és e-mail címen érhetőek el. Az ügynökség ISO 9001:2001 szabványnak megfelelő minőségbiztosítási rendszerrel működő pályázati információs egysége éves szinten mintegy 40 ezer telefonos, illetve e-mailes ügyfélmegkeresést kezel, több ezer pályázónak nyújtva ezzel segítséget.

A Wesselényi és a Kazinczy utca sarkán megnyílt központi ügyfélszolgálati irodában az eddig csak telefonon és e-mailen igénybe vehető szolgáltatásokat személyesen is el tudják majd érni a pályázók. Az irodában emellett két díjmentesen igénybe vehető számítógépes munkaállomás is lehetőséget biztosít arra, hogy a helyszínen is elkészíthető legyen egy-egy uniós pályázat, vagy benyújtható legyen egy-egy elszámolás. Az ügyfélszolgálati munkatársak pedig átveszik az uniós pályázatokkal kapcsolatban felmerülő, esetleges panaszokat is, amelyekre természetesen a jogszabályban meghatározott határidőn belül választ kapnak az ügyfelek. Az ügyfélszolgálati irodában kialakított rendezvényteremben egy-egy új pályázati konstrukció meghirdetésével, és az uniós projektek végrehajtásával kapcsolatban szerveznek tájékoztató rendezvényeket az NFÜ munkatársai. E rendezvényektől előzetesen az NFÜ honlapján adnak tájékoztatást az iroda munkatársai.

Az NFÜ ügyfélszolgálati irodája a telefonos ügyfélszolgálattal megegyező időben, hétfőtől csütörtökig 8 és 16, pénteken pedig 8 és 14 óra között áll a pályázók rendelkezésére. A www.nfu.hu honlapon belépett felhasználók pedig előzetesen időpontot is tudnak foglalni az ügyintézéshez.

Címkék:
nemzeti fejlesztési ügynökség,