Zara: csökkenő eladások

Pénzcentrum2009. szeptember 16. 13:02

Komoly visszaesést mutatnak az Inditex-csoport első féléves számai. A Magyarországon is jelenlévő Zara divatcég anyavállalatát is megviseli a válság.

Idén márciusban még úgy tűnt, hogy a luxus-divatcégekhez képest kevésbé szenvedik meg a válságot az úgynevezett "fast fashion" ("gyors divat") üzletek: a luxusgyártókhoz képest ezek a divatláncok jelentősen olcsóbban kínálják termékeiket, amelyek mégis gyorsan igazodnak az aktuális divatirányzatokhoz.

A "fast fashion" legjelentősebb képviselője az Inditex-csoport: ismertebb márkái a Zara, a Pull&Bear, a Bershka és a Massimo Dutti. A spanyol csoportnak új üzletek nélkül számított forgalma nem csökkent 2008-ban, idén azonban ők is visszafogják a terjeszkedést, és főleg a Távol-Keleten bővítenek.

 


A legfrissebb hírek szerint 2009 első félévében azonban komoly profit-visszaeséssel kell számolnia az Inditexnek: nyereségük 8 százalékkal, 375 millió euróra (101 milliárd forint) esett vissza. Az eladási adatok 9 százalékos csökkenést mutatnak a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A csoportnak 73 országban 4430 üzlete van, nagyjából egyharmaduk Spanyolországban található. A terjeszkedési irányokon a visszaesés sem változtatott, nemrég például Pekingben és Hong-Kongban nyíltak új boltok.

Címkék: