A Facebooktól nyereségesebbek a vállalkozások? A nagyok szerint igen

Portfolio2009. július 21. 11:02

Egy minap megjelent tanulmány szerint azok a cégek, amelyek az internetes közösségi oldalakon, fórumokon, blogokon aktívan jelen vannak, a vásárlók körében ismertebbé válnak, ami forgalmukra is kedvező hatást gyakorol. Vállalkozol? Irány a Facebook!

Charlene Li, az Altimeter Group elemzője kutatásában azt vizsgálta, hogy azok a cégek, amelyek az online közösségi oldalakon jelen vannak, és aktívak, sikeresebbek-e, mint az internettel csak köszönőviszonyban lévők.

A kutatás során a világ 100 legnagyobb vállalatát pontozta aszerint, hogy hány közösségi oldalon, fórumon, blogon vesz részt, és ott milyen intenzitással. Ezek alapján a legtöbb pontot a Starbucks kapta, közveltenül mögötte a Dell végzett, harmadik helyen pedig az eBay.

A cégeket négy kategóirába sorolta social média használati szokásaik alapján, hogy pontosan hányat, és milyen célokra használnak ki az adott lehetőségeik közül, beépítik-e azokat üzleti és marketing stratégiájukba, vagy még csak most ismerkednek ezzel a lehetőséggel.

A kutatás során az is kiderült, hogy viszonylag erős a korreláció a cégek forgalomnövekedése és online jelenléte között: a social médiát legintenzívebben használó cégek átlagosan 18 százalékkal tudták növelni árbevételüket egy év alatt, míg azok, akik a legkevésbé jártasak világháló adta lehetőségekben, hét százalékos csökkenést szenvedtek el.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Li azonban arra is felhívja a figyelmet, hogy a tanulmány megállapításai nem jelentik azt, hogy a Facebookon, Twitteren, MySpacen történő megjelenés azonnali árbevétel növekedést eredményeznek majd, azonban a fogyasztókkal való közvetlen kapcsolatápolás mindenképp hasznára lehet a cégnek.

Címkék: