Pénzcentrum • 2013. január 16. 15:03
Ideiglenesen forgalomba helyezték az M3-as autópálya új, Nyíregyháza és a 49-es főút közötti 33,8 kilométer hosszú szakaszát szerdán.
Az új sztrádaszakasz Őr községnél éri el a 49-es főutat, amely a csengersimai magyar-román határátkelőhelyhez vezet. Az autópálya-szakasz több mint két év alatt, nettó 31,9 milliárd forintból készült el az Új Széchenyi Terv keretében 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrásból.
Az új sztráda használatáért - a Nyíregyházát délről elkerülő szakasz kivételével - autópályadíjat kell fizetni.
A kétszer két sávos, óránként 130 kilométeres sebességre tervezett autópályán három csomópont és huszonhárom műtárgy épült meg. A végcsomópontokon kívül egy csomópont létesült Ófehértónál, ahonnan Nyírbátor felé a 4105. jelű úton lehet eljutni. A szakaszon két - egy egyszerű és egy komplex - pihenőhely áll a közlekedők rendelkezésére, a tervezett üzemanyag-töltő állomás azonban még nem épült meg.
A forgalomba helyezés egyelőre ideiglenes, mert az ófehértói mérnökségi telep csak április végére készül el; addig az új szakasz kezdeti üzemeltetését a hajdúnánási autópálya mérnökségről látja el az Állami Autópálya Kezelő Zrt.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az M3-as új szakaszának építését 2010 szeptemberében kezdték el, és az eredeti tervek szerint 2011 decemberére fejezték volna be, az átadás időpontját azonban módosítani kellett a földmunkákat nehezítő időjárás és a régészeti feltárások elhúzódása miatt. A sztrádaépítés szabolcsi folytatására, az Őr-Vásárosnamény közötti szakasz elkészítésére 2012 október elején jelent meg a közbeszerzési kiírás. Vásárosnaményig 11 kilométer hosszon kétszer két sávos, plusz leállósávval rendelkező sztrádarész épülhet meg.