Pénzcentrum • 2012. március 9. 09:03
Somogy, Békés, Fejér, illetve különösen Komárom-Esztergom megyében jóval kevesebb vonat fog közlekedni. Az erről szóló menetrend-módosítást két nappal ezelőtt írták alá a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban , amely szerint április 15-től 10-13 százalékkal csökken a személyvonatok száma - írja a Híradó.hu.
Kiss László, a Mozdonyvezetők Országos Szövetségének az elnöke a Kossuth Rádió reggeli műsorában elmondta: mindez azt jelenti, hogy 414 vonattal kevesebb fog közlekedni naponta. A hivatalos bejelentés március végéig várható - tette hozzá.
Kiss László szerint a járatritkítás adott térségeket különösen sújtani fog. A fővárosi agglomerációban ugyan nem csökken a járatok száma, de Somogy, Békés, Fejér, illetve különösen Komárom-Esztergom megyében jóval kevesebb vonat fog közlekedni - hívta fel a figyelmet.
A Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke kifogásolta, hogy míg korábban a kormány kommunikációjában a vasúti közlekedés prioritása szerepelt, ezzel szemben amikor a párhuzamosságok felszámolásáról van szó, az mindig a vasúti közlekedést érinti, a buszokat sosem - mutatott rá.
A szakszervezetek keresik a módját, hogy fellépjenek a járatritkítás ellen, amely komoly foglalkoztatási gondokat is okozhat - tette hozzá.
Leáll, lefeleződik
Az Eger - Szilvásvárad vonalon lényegében leállna a vasúti közlekedés, akárcsak Kazincbarcika és Ózd, Nyíregyháza - Zajta vagy a Bátaszék - Kiskunhalas - Kiskunfélegyháza között. Ezeken a vonalakon, illetve más, a 2010-es kormányváltás után újraindított vasútvonalon napi néhány járatpár maradna meg a tervezet szerint, alig több, mint ami a vasúti közlekedés látszatát biztosítja - írja az Index.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Vonalszám | Viszonylat | Lemondott vonat | Módosított vonat |
4 | Esztergom - Almásfüzitő - (Komárom) | 12 | 4 |
5 | Székesfehérvár - Komárom | 14 | 4 |
11 | Győr - Veszprém | 11 | 3 |
12 | Tatabánya - Oroszlány | 6 | 0 |
14 | Pápa - Csorna | 17 | 1 |
17 | Szombathely - Nagykanizsa | 14 | 2 |
20 | (Budapest -) Székesfehérvár - Szombathely | 18 | 3 |
23 | Rédics - Zalaegerszeg | 10 | 2 |
25 | Celldömölk - Boba - Zalaegerszeg - Bajánsenye | 5 | 4 |
26 | Balatonszentgyörgy - Tapolca - Ukk | 7 | 7 |
30 | Budapest - Székesfehérvár (- Tapolca) | 2 | 0 |
35 | Kaposvár - Siófok | 2 | 0 |
40 | Budapest - Pécs | 1 | 0 |
45 | Székesfehérvár - Sárbogárd | 7 | 0 |
46 | Sárbogárd - Bátaszék | 10 | 2 |
47 | Dombóvár - Komló | 12 | 0 |
50 | Dombóvár - Bátaszék | 8 | 1 |
60 | Gyékényes - Pécs | 5 | 3 |
75 | Vác - Diósjenő - Balassagyarmat | 10 | 10 |
78a | Aszód - Balassagyarmat | 8 | 1 |
78b | Balassagyarmat - Ipolytarnóc | 16 | 7 |
80 | (Budapest -) Hatvan - Miskolc - Szerencs - Sátoraljaújhely/Nyíregyháza | 2 | 0 |
81 | Hatvan - Somoskőújfalu | 7 | 0 |
85 | Vámosgyörk - Gyöngyös | 8 | 0 |
86 | Vámosgyörk - Újszász (- Szolnok) | 6 | 3 |
87 | Eger - Szilvásvárad | 14 | 0 |
89 | Tiszapalkonya - Erőmű - Nyékládháza | 19 | 0 |
90 | Miskolc Tiszai - Hidasnémeti | 1 | 1 |
92 | (Miskolc Tiszai) - Kazincbarcika - Ózd | 8 | 3 |
98 | (Szerencs) - Abaújszántó - Hidasnémeti | 8 | 0 |
100 | Budapest - Cegléd - Szolnok | 0 | 2 |
102 | Kál-Kápolna - Kisújszállás | 11 | 4 |
103 | Karcag - Tiszafüred | 8 | 1 |
105 | Debrecen - Nyírábrány | 4 | 0 |
113 | Nyíregyháza - Mátészalka - Zajta | 15 | 2 |
114 | Mátészalka - Csenger | 12 | 0 |
120 | Budapest - Szolnok - Békéscsaba - Lőkösháza | 12 | 10 |
121 | Mezőhegyes - Újszeged | 12 | 0 |
125 | Mezőtúr - Battonya | 10 | 0 |
127 | Vésztő - Gyoma | 4 | 2 |
128 | Békéscsaba - Kötegyán - Vésztő - Püspökladány | 9 | 2 |
130 | Szolnok - Szentes - Hódmezővásárhely | 4 | 2 |
135 | Szeged - Hódmezővásárhely - Békéscsaba | 3 | 0 |
140 | (Budapest-) Cegléd - Szeged | 13 | 4 |
142 | Budapest - Lajosmizse - Kecskemét | 6 | 3 |
146 | Kunszentmárton - Lakitelek - Kiskunfélegyháza | 3 | 3 |
147 | Kiskunfélegyháza - Szentes - Orosháza | 8 | 1 |
154-155 | Bátaszék - Kiskunhalas - Kiskunfélegyháza | 10 | 1 |
Összesen | 412 | 98 |
Vannak helyek, ahol teljesen átalakítanák a vasúti közlekedést. Ilyen például a Vác - Diósjenő - Balassagyarmat vonal, ahol tíz lemondott vonattal és tíz módosult vonatközlekedéssel számol a tervezet. Hasonló radikális változás várható a Budapest - Lajosmizse - Kecskemét vagy a Békéscsaba - Kötegyán - Vésztő - Püspökladány vonalakon is, ahol szinten minden vonat közlekedését átírnák.
Balassagyarmatot más vonalakon is durva változások érinthetik, az ipolytarnóci vonalon tizenhat vonatot állítanának le, Aszód és Balassagyarmat között további nyolcat. Nagyjából megfeleznék a vonatok számát többek között a Hatvan-Somoskőújfalu vagy például Kiskunfélegyháza és Orosháza között.
Nagy változások jönnének a tervezet szerint a Lázár János fideszes parlamenti frakcióvezető Hódmezővásárhely vasúti közlekedésében is. A Szolnok-Szentes-Hódmezővásárhely vonalon több mint a járatok harmadát megszüntetnék, és megszűnhet a város közvetlen összeköttetése Budapesttel is: április közepétől a Budapest-Nyugati - Hódmezővásárhely vonat helyett Budapest-Nyugati - Szolnok és Szolnok - Hódmezővásárhely vonatok járnának.