Lépésről lépésre: így kaphatod vissza Malév-jegyed árát

Pénzcentrum2012. február 13. 16:06

A Magyar Bankszövetség a mai napon egységes eljárásrendet készített elő tagbankjai számára a Malév leállása kapcsán felmerült bankkártyás kérdésekben - tájékoztatta lapunkat a Bankszövetség.

A Bankszövetség megerősíti, hogy mindazok, akik bankkártyájukkal vásároltak Malév jegyet, a hatályos bankkártyás szabályoknak megfelelően a repülőjegy teljes árának visszatérítését kezdeményezhetik a bankkártyájukat kibocsátó banknál.
A közlemény szerint a szövetség az elmúlt napokban sikeres egyezetéseket folytatott az érintett piaci szereplőkkel. Ennek eredményeként egyértelművé vált, hogy a mai naptól kezdődően a későbbi időpontra váltott jeggyel rendelkező utasok is kezdeményezhetik a visszatérítést.

Hogyan indítsuk el a visszatérítési folyamatot?

Amennyiben bankkártyával vásárolt Malév repülőjeggyel rendelkezünk, a jegy árának visszatérítése érdekében a következő lépéseket tedd meg:

• Vedd fel a kapcsolatot a kártyakibocsátó bankjával!
• Előzetesen informálódj az ügyfélszolgálatokon a szükséges dokumentumokról!
Alapesetben az elektronikus repülőjegyre, számlára, az utazás részleteinek leírására, esetleges levelezésre, és általában a helyszínen reklamációs nyomtatvány kitöltésére van szükség.

• A bankba vigyél magaddal minden rendelkezésre álló dokumentumot az utazással kapcsolatban. Ezek alapján kezdeményezhető a bankkártyás panaszeljárás.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A többszereplős, nemzetközi folyamat az ügyfelektől minél pontosabb dokumentációt és türelmet kíván, ugyanakkor a bankoknak igen jelentős adminisztrációs feladatot jelent. Az átfutási idő esetenként eltérő. A visszatérítés a nemzetközi bankkártyás szabályoknak megfelelően történik meg, várhatóan 3 hónapon belül.

Az ügyfeleknek a visszaigénylési folyamattal kapcsolatban költségtérítést nem kell fizetniük, az adminisztrációs költségeket a bankok viselik.

Címkék: