Pénzcentrum • 2009. december 10. 05:55
A német autószövetség (ADAC) idén is letesztelte a piacon kapható navigációs eszközöket, méghozzá azonos gyártó alapkészülékeit, és prémium modelljeit összehasonlítva. Az eredmények alapján nem biztos, hogy megéri horribilis összegeket költeni utóbbiakra.
A teszt során az derült ki, hogy az alapmodellek ugyan szerényebb kialakításúak, és a külcsínt tekintve valóban gyengébbek, azonban az alapvető funkciók tekintetében lényegében nem múlják alul a drágább, prémium kategóriákat.
Utóbbiak meglehetősen nagy szórást mutattak: a prémium kategóriában a Mio Moov Spirit V505TV modell igen gyenge minősítést kapott, főként a menü felépítését kritizálták az ADAC szakértői. A NavGear GT 50T gyengeségei között a műholdas csatlakozás során jelentkező problémákat említették, míg az a-rival NAV-PN43 az összes kritérium tekintetében mindössze kielégítő minősítést kapott, és a kijelző erős vibrálása miatt még külön le is pontozták. A többi gyártó prémiumkategóriás modelljei olyan minőséget, illetve plusz funkciókat tudtak felmutatni, amely alapján valóban megérik pénzüket.
A Navigon 8410-es típus erősségei közé sorolták azt a tulajdonságát, hogy alagutakban, továbbá az utak állapotát illetően is kitűnő információkat tud szolgáltatni, ,míg a Medion gyártmánynál a programozható gyorsmenü teszi leginkább felhasználóbaráttá a készüléket.
A teszt során gyengébb minősítést kaptak azok a készülékek, amelyek nem rendelkeztek Traffic Message Channel (TMC) technológiával, vagyis forgalmi adatok jelzésére nem képesek. Külön figyelembe vették azt is az ADAC tesztelői, hogy a navigációs eszköz hogyan helyezhető el az autóban, vagyis mennyire zavarja a vezetőt a kilátásban, forgalomra koncentrálásban. Szintén zavaró lehet, ha a készülék antennája visszatükröződik a szélvédőben, ezért a legjobb, ha fekete az antenna, vagy be van építve a készülékbe.
Nem tanácsos a mobil navigációs eszközöket túl közel helyezni a kormányhoz, hiszen egy váratlan mozdulattal könnyen leverhetjük, de igaz ez a sebességváltóra, és a légzsákra is, amely ha esetleg kinyílik, szintén tönkreteheti a készüléket.
Ha tapadókoronggal rögzíthető a készülék, ügyelni kell rá, hogy nagyobb hőmérséklet ingadozáskor gyengébben tapad, így menet közben akár le is eshet.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Vásárlás előtt érdemes végiggondolni, hogy mire szeretnénk használni a készüléket, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy Európában, vagy egy vidéki kistelepülésen használjuk, hiszen ettől függ, hogy milyen szoftverrel legyen felszerelve a masina, meddig bírja az akkumulátora, milyen extra funkciókra van még szükség, és nem utolsó sorban, hogy milyen mélyen kell majd a pénztárcánkba nyúlni.
A térképszoftver megvásárlása előtt mindig kérdezzünk rá a térképlefedettségre! A legjobb lefedettségi arányok 90% felettiek, míg a 40% körüliek mindössze a főutakat, és a nagyobb települések utca szintű térképeit tartalmazzák. A külföldi országok esetén is nagy eltérések lehetnek.
Nagyon fontos ezen kívül a kijelző mérete és felbontása, valamint az akkumulátor élettartama is.