Az olcsóbb néha jobb: górcső alatt a navigációs rendszerek

Pénzcentrum2009. december 10. 05:55

A német autószövetség (ADAC) idén is letesztelte a piacon kapható navigációs eszközöket, méghozzá azonos gyártó alapkészülékeit, és prémium modelljeit összehasonlítva. Az eredmények alapján nem biztos, hogy megéri horribilis összegeket költeni utóbbiakra.

A teszt során az derült ki, hogy az alapmodellek ugyan szerényebb kialakításúak, és a külcsínt tekintve valóban gyengébbek, azonban az alapvető funkciók tekintetében lényegében nem múlják alul a drágább, prémium kategóriákat.

Utóbbiak meglehetősen nagy szórást mutattak: a prémium kategóriában a Mio Moov Spirit V505TV modell igen gyenge minősítést kapott, főként a menü felépítését kritizálták az ADAC szakértői. A NavGear GT 50T gyengeségei között a műholdas csatlakozás során jelentkező problémákat említették, míg az a-rival NAV-PN43 az összes kritérium tekintetében mindössze kielégítő minősítést kapott, és a kijelző erős vibrálása miatt még külön le is pontozták. A többi gyártó prémiumkategóriás modelljei olyan minőséget, illetve plusz funkciókat tudtak felmutatni, amely alapján valóban megérik pénzüket.

A Navigon 8410-es típus erősségei közé sorolták azt a tulajdonságát, hogy alagutakban, továbbá az utak állapotát illetően is kitűnő információkat tud szolgáltatni, ,míg a Medion gyártmánynál a programozható gyorsmenü teszi leginkább felhasználóbaráttá a készüléket.

A teszt során gyengébb minősítést kaptak azok a készülékek, amelyek nem rendelkeztek Traffic Message Channel (TMC) technológiával, vagyis forgalmi adatok jelzésére nem képesek. Külön figyelembe vették azt is az ADAC tesztelői, hogy a navigációs eszköz hogyan helyezhető el az autóban, vagyis mennyire zavarja a vezetőt a kilátásban, forgalomra koncentrálásban. Szintén zavaró lehet, ha a készülék antennája visszatükröződik a szélvédőben, ezért a legjobb, ha fekete az antenna, vagy be van építve a készülékbe.

Nem tanácsos a mobil navigációs eszközöket túl közel helyezni a kormányhoz, hiszen egy váratlan mozdulattal könnyen leverhetjük, de igaz ez a sebességváltóra, és a légzsákra is, amely ha esetleg kinyílik, szintén tönkreteheti a készüléket.

Ha tapadókoronggal rögzíthető a készülék, ügyelni kell rá, hogy nagyobb hőmérséklet ingadozáskor gyengébben tapad, így menet közben akár le is eshet.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Vásárlás előtt érdemes végiggondolni, hogy mire szeretnénk használni a készüléket, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy Európában, vagy egy vidéki kistelepülésen használjuk, hiszen ettől függ, hogy milyen szoftverrel legyen felszerelve a masina, meddig bírja az akkumulátora, milyen extra funkciókra van még szükség, és nem utolsó sorban, hogy milyen mélyen kell majd a pénztárcánkba nyúlni.

A térképszoftver megvásárlása előtt mindig kérdezzünk rá a térképlefedettségre! A legjobb lefedettségi arányok 90% felettiek, míg a 40% körüliek mindössze a főutakat, és a nagyobb települések utca szintű térképeit tartalmazzák. A külföldi országok esetén is nagy eltérések lehetnek.

Nagyon fontos ezen kívül a kijelző mérete és felbontása, valamint az akkumulátor élettartama is.

Címkék: