Lehull az Opel-lepel: azta, itt a 2010-es Astra (törésteszt)

Pénzcentrum2009. december 3. 14:02

Az idény hatályba lépett szigorúbb követelmények szerint is a maximumként elérhető öt csillaggal tűntette ki az új Opel Astrát az Euro NCAP. A csillagok száma azt mutatja, hogy miképpen teljesít a jármű a felnőtt-védelemben, a gyermekbiztonságban, a gyalogosvédelemben és a vezetőtámogatásban.

Az elismerésben sokat nyomott a latba a nyaksérülés ellen védő aktív fejtámla, amely az autóiparban legjobbnak számító ülés szerves része. A műszaki újdonságnak számító alkatrész működés után teljes mértékben visszaáll az eredeti helyzetébe. Ennek különösen az utoléréses ütközésekkor értékelődik fel a szerepe, mivel a nyaksérülés az egyik leggyakoribb sérüléstípus.

Az összesített pontszámot a fent említett négy területen elért eredmények súlyozásával számítják ki. Kiemelkedő az Astra első utasainak védelme a frontális ütközések esetén is, de jól vizsgázott a megcsúszást minimalizáló Electronic Stability Controlplus menetstabilizáló is. Az autóba épített kettős övfeszítő feleslegessé tette a térd-légzsákot, mivel az ütközéskor a helyén tartja az utas medencéjét.

Az anyósülés előtti légzsák gyermekülés elhelyezésekor kikapcsolható, az autóba egyébként hat légzsákot szereltek, de a biztonsági öv bekapcsolására is figyelmeztet a jármű. Az utascella nagyszilárdságú acélból készült, az ütközéskor felszabaduló energiát a gyűrődő zónák deformálódással nyelik el.

A gyalogosvédelem érdekében a motorház kemény részei és a motorháztető között megfelelő hézag van, illetve az utóbbi anyaga és konstrukciója csökkenti a fejsérülés veszélyét. A lökhárító energiaelnyelő habosított betétje az autó teljes szélességében védi az elütött ember lábszárát. Az Astra a gyermekbiztonságra is maximális pontszámot kapott a 3 éves gyermeknek megfelelő bábú védelméért frontális- és oldalirányú ütközéskor.

Címkék:
frontális ütközés,