TOP10 Valentin-napi program 2021-ben: így töltik a magyar szerelmesek a napot és az estét

Pénzcentrum2021. február 14. 15:55

Több mint 381 százalékkal nőtt a Valentin napi költések száma hazánkban az elmúlt évtizedben - ez több mint kétszerese az európai átlagnak. Virágot 242 százalékkal többször vásárolnak Európában, mint tíz éve, a magyar növekedés ennek ötszöröse. Úgy tűnik idén, az otthon elkészített vacsorák, beltéri piknikek és a közös séták a legnépszerűbb programok Valentin-napon a szerelmesek körében. Minden harmadik magyar online vásárol ajándékot kedvesének, ez az arány Európában 45%.

A szentimentális vásárlók minden eddiginél többet költenek Valentin-napra: az ezzel kapcsolatos kiadások az elmúlt évtizedben 180 százalékkal nőttek Európában az éves Mastercard Love Index szerint. A költések alapján a magyarok körében is egyre népszerűbb a Valentin-nap, tavaly több mint 10 milliárd forinttal költöttek többet honfitársaink ebben az időszakban, mint 2011-ben. Ennek felét 2020-ban utazásra költötték a szerelmesek, de ékszerre is több mint 350 milliót adtak ki.

A kártyás vásárlások globális elemzésének köszönhetően a jelentés betekintést nyújt az év legromantikusabb napja körüli költekezési szokásokba és trendekbe. Ez alapján Európában hétszer (648 százalékkal) több ajándékot és élményt vásárolnak, mint tíz évvel ezelőtt - beleértve az olyan hagyományos ajándékokat és programokat, mint a virágok (272 százalék növekedés) és az éttermi vacsorák (242 százalék növekedés).

Virágra Európa-szerte Oroszországban költötték a legtöbbet, ezt követi Svédország és az Egyesült Királyság.

Az ékszerekre fordított kiadások szintén nőttek az elmúlt évtizedben, éves összevetésben 2011 óta 119 százalékos volt a növekedés. Tavaly Olaszországban költöttek a legtöbbet ékszerekre, ezt követi az Egyesült Királyság és Oroszország. Mivel azonban Európa nagy részén még mindig korlátozások vannak érvényben, az elviteles és otthon elkészíthető éttermi csomagok, a parkban tett séták, házi készítésű ételek, filmmaratonok és otthoni spa-napok a legnépszerűbb módjai annak, ahogy a párok idén a Valentin-napot töltik.

A 2021-es Valentin-nap tíz legnépszerűbb romantikus élménye (Magyarország):

1. Otthon elkészített ételek 41%
2. Éttermekből rendelt ételek 26%
3. Séta a parkban 22%
4. Filmmaraton 21%
5. Játék este 19%
6. Séta a városban, lakhelyen 18%
7. Beltéri piknik 18%
8. Házi spa-nap 16%
9. Pop-up piknik a szabadban 7%
10. Virtuális randi (Zoom, Facetime stb.) 5%

A 2021-es Valentin-nap tíz legnépszerűbb romantikus élménye (Európa):

1. Otthon elkészített ételek 49%
2. Éttermekből rendelt ételek 27%
3. Séta a parkban 21%
4. Filmmaraton 20%
5. Séta a városban, lakhelyen 19%
6. Házi spa-nap 13%
7. Játék este 12%
8. Beltéri piknik 11%
9. Pop-up piknik a szabadban 6%
10. Virtuális randi (Zoom, Facetime stb.) 5%

Az online vásárlás az elmúlt évtizedben folyamatosan növekedett, és sosem volt még olyan népszerű, mint most. Az elmúlt tíz évben 572 százalékkal nőtt az online tranzakciók száma a Valentin-napi időszakban, Európában. A megkérdezettek közel fele (45%) tervezi idén online megvenni a Valentin-napi ajándékokat, a magyarok 35 százaléka nyilatkozott így. Sokan pedig külön figyelnek arra is, hogy a virágot és egyéb ajándékokat helyi vállalkozásoktól szerezzék be - az európai átlaghoz (49%) hasonlóan a magyarok 47 százaléka tervez így tenni.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A járvány ugyan megakadályozta az embereket abban, hogy fizikálisan találkozzanak szeretteikkel, de abban nem, hogy a szerelem így is rájuk találjon. Minden ötödik európai válaszadó (19%) online talált kapcsolatra az elmúlt évben, 19 százalék pedig Zoomon vagy más videós platformon randevút is tartott. Közel minden harmadik megkérdezett (30 százalék) a social distancing jegyében sétálni ment kedvesével, és 21 százalék regisztrált online társkereső oldalakra az elmúlt évben.

A Mastercard jelentése a kapcsolatokhoz való hozzáállásunkra is rámutat; így arra is, hogy a mostani Valentin-nap miként lehet minden eddiginél értékesebb. A megkérdezettek 45 százaléka idén jobban átgondolja a szerelmesek napját, és 46 százalékuk a korábbiakhoz képest több kreativitást szeretne az ünnepbe csempészni. A magyar válaszadók mindkét esetben lelkesebbek az európai átlagnál, a hazai válaszadók fele (50%) fordít több energiát a szerelmesek ünnepének tervezésére és 52 százalékuk a szokásosnál is kreatívabb szeretne lenni.

Címkék:
otthon, mastercard, oroszország, roma, költés, program, svédország, valentin-nap, randevú, mastercard magyarország, társkereső online,