Érthetőbb számlalevél a sárga csekk fölött

Pénzcentrum2010. március 23. 08:32

Szollár Domokos kormányszóvivő elmondta, hogy jelenleg is dolgoznak a közüzemi etikai kódex előkészítésén, az anyag várhatóan a következő hetekben kerül a kabinet elé. A cél egy, a banki magatartási kódexhez hasonló konstrukció, amelynek célja az átláthatóság növelése, az egyszerűsítés és a jelenleginél fogyasztóbarátabb közüzemi szolgáltatói rendszer megvalósítása - írja a Napi Gazdaság.

Az energiaszektor egy a pénzügyitől részletesebben szabályozott iparág. Az egyetemes szolgáltatásban "fentről" határozzák meg az árakat, a számlaképet, a számlázási módot és a fogyasztókkal való kapcsolattartás alapvető módjait.

Kutas István, az E.On Hungária Zrt. szóvivője szerint mivel ennyire aprólékosan szabályozott az iparág, nehéz elképzelni, hogy ezen túlmenően milyen jogon túli, etikai normákat lehetne bevezetni. Etikai kódexről ott lehet beszélni, ahol a jogszabályokon és törvényeken túl van szükség valamilyen önkéntes szabályozásra; az E.On például rendelkezik belső magatartási kódexszel, hogy bizonyos etikai normákat előírjon a munkatársai számára.
 
Ságodi Attila, a KPMG energetikai és közüzemi tanácsadási partnere szerint az energiacégek szempontjából üdvözlendő lenne, ha a pénzügyi szektorhoz hasonló helyzetben lennének profitabilitásuk és érdekérvényesítő képességük alapján, a történet valóban csak arról szólna, hogy itt is kell egy kódex.

A szakértő hozzátette, hogy az energiaszolgáltató cégek eredménytermelő képessége messze elmaradt a reálisan elvárható szinttől. Úgy véli, hogy a szolgáltatás minőségét még pontosabban definiálhatják, ugyanakkor tartja megalapozottnak és finanszírozhatónak azon törekvéseket, hogy az úgynevezett közműszolgáltatók ne érvényesítsék költségeiket a végfogyasztói árakban, mivel az már a fenntarthatóságot veszélyeztetné.

Címkék: