Egy 27 éves techvállalkozó mesterséges intelligenciát használ személyes pénzügyei kezelésére, ami segített neki jelentősen csökkenteni kiadásait.
A fiatal felnőttek körében a pénzügyi függetlenség a legfontosabb hosszú távú siker, derült ki egy friss felmérésből. A kutatás szerint a 18-24 évesek többsége a kitűzött célok elérését, az életükkel való elégedettséget, valamint a folyamatos fejlődést tartja a siker kulcsának. Az anyagi stabilitás kiemelt jelentőséggel bír a fiatalok körében, akik számára a pénzügyi siker elsősorban a függetlenséget és a megtakarítási képességet jelenti.
A magyar fiatalok számára a pénzügyi függetlenség számít a legnagyobb hosszú távú sikernek - ez derült ki az OTP Bank Junior üzletága által végzett reprezentatív felmérésből. Az eredmények alapján a 18 és 24 éves korosztály leginkább a kitűzött célok elérését (75 százalék) tartjak sikernek legyen az az életük bármely területén. Sikernek számít továbbá az életükkel való elégedettség (61 százalék), a folyamatos fejlődés (48 százalék) és az anyagi függetlenség (41 százalék) is.
A megkérdezettek kétharmada szerint az önállósodásban fontos szerepet játszanak az apró sikerek, és a kitöltők 75 százaléka havonta él át mindennapi sikereket az életében. Ezek a sikerélmények leggyakrabban a pénzügyekben, tanulásban, munkában és a magánéletben születnek - közölték.
A kutatás eredményeiből kirajzolódik: a fiatalok számára a hosszú távú sikerek közül a pénzügyi siker (38 százalék) a legfontosabb, de azzal az állítással, hogy siker pénzben mérhető, nem teljesen értenek egyet. A pénzügyi siker a fiatalok számára elsősorban függetlenséget, a tartozások, elmaradások hiányát, stabil jövedelmet, megtakarítási képességet és a nagyobb vásárlások finanszírozásának képességét jelenti. Kevésbé jelentős tényező a pénzügyi siker kapcsán a magabiztosság a pénzügyi döntésekben, illetve a megfelelő nyugdíj-előtakarékosság.
A fiatalok negyede éli meg sikerként azt, ha pont annyit keres, amennyire szüksége van. A pénzügyi függetlenség, a stabil jövedelem kialakítása, a megtakarítási képesség is kiemelkedő helyet foglal el a fiatalok hosszú távú céljai között, de megjelenik a stabil karrier és a munka-magánélet egyensúly megvalósítása is. Az életkor, nem, iskolai végzettség és településtípus alapján reprezentatív kutatást a Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. készítette. Célcsoportja a 18-24 év közöttiek, az adatfelvétel 2024. augusztus 13-17. között történt, 223 résztvevővel.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








