Akik miatt a nők is megőrülnek majd három hétig

Pénzcentrum2012. június 7. 05:22

A népszerű személyekhez kötött imázsépítés a leghatékonyabb eszköze a piaci részesedés növelésének, de egy megható kezdeményezéssel is tömegek szimpátiáját lehet elnyerni. Az Euro 2012 nemcsak a futballcsapatok, hanem a támogatók versengését is hozza. A szponzoráció sikerében óriási szerepet játszik, milyen eredményt érnek el a versenyben a támogatott csapatok, de még inkább az, hogy kik lesznek az Európa Bajnokság meghatározó egyéniségei.

A népszerű személyekhez kötött imázsépítés a leghatékonyabb eszköze a piaci részesedés növelésének, de egy megható kezdeményezéssel is tömegek szimpátiáját lehet elnyerni. Az Euro 2012 nemcsak a futballcsapatok, hanem a támogatók versengését is hozza. A szponzoráció sikerében óriási szerepet játszik, milyen eredményt érnek el a versenyben a támogatott csapatok, de még inkább az, hogy kik lesznek az Európa Bajnokság meghatározó egyéniségei.

Az innsbrucki és a bécsi egyetem munkatársai egy matematikai egyenlet segítségével kiszámolták, ki fogja megnyerni a 2012-es labdarúgó Európa-bajnokságot. Az eredmény nem meglepő, hiszen 23 fogadóiroda nyereményszorzóinak alapján jött ki az, amire sokan számítanak, miszerint Spanyolország lesz az aranyérmes (erre 25,8 százalék esély van). A számítások szerint a döntőben Németországgal kell majd megküzdeniük a spanyoloknak. A németek győzelmének esélye 22,2 százalék. A harmadik és a negyedik helyre a hollandok és az angolok érhetnek oda.

A spanyolok és a németek győzelme tovább növelhetné az EB egyik fő szponzora, az adidas népszerűségét. A labdarúgás az a sportág, amelyben nagy fölénnyel vezet az adidas a Nike előtt. A cég 1970 óta működik együtt a FIFA-val, a megállapodást legutóbb 2014-ig hosszabbították meg. Az adidas egyik legnagyobb erőssége, hogy 1972 óta valamennyi Európa és világbajnokságra a társaság szállítja a labdákat. Ezen kívül hét válogatott, Németország, Dánia, Görögország, Ukrajna, Oroszország, és nem utolsó sorban a világ- és Európa-bajnok Spanyolország csapatai is adidas mezekben rúgják a labdát. A sportszergyártó mezét népszerűsíti a spanyolok három kiválósága, a középpályás Xabi Alonso, valamint a két csatár, Fernando Llorente és David Villa. David Villa sérülés miatt kénytelen kihagyni az Eb-t, ami nagy érvágást jelent a spanyoloknak és az adidasnak is. Viszont nagy lehetőség volt Fernando Torresnek, a nők másik nagy kedvencének, hogy bekerülhessen a válogatottba.

A spanyolok győzelme tovább növelheti a sportszergyártó új okoscipőjének, az adizero F50-nek a népszerűségét is. A cipő egyik reklámarca David Silva, a spanyolok középpályása, aki a 16. legjobban fizetett focista a világon. Ashley Younggal, az angolok középpályásával és Lionel Messivel, a Barcelona, valamint az argentin válogatott csatárával közösen szerepelnek az új cipő reklámfilmjében.

Az adidas egyik legjobban futballozó reklámhordozója Bastian Schweinsteiger, a németek középpályása, ennek ellenére nem lesz belőle reklámarc, vélhetően a tömegek számára kevésbé vonzó fizimiskája és a nehezen kimondható neve miatt. Játéktudása viszont lélegzetelállító, ami bőven elég ahhoz, hogy a 12. legtöbbet (13,9 millió eurót) kereső futballista legyen a világon.

A Nike ugyan nem fő támogatója az EB-nek, mégis óriási üzlet a bajnokság a cég számára. A Nike támogatja a portugál csapatot is, amelynek tagja a futballtorna kétségkívül legismertebb futballistája, Cristiano Ronaldo, akiről még a foci iránt kevésbé érdeklődő nők jelentős része is tudja, hogy kicsoda. A portugál csatár tavaly a harmadik legjobban kereső focista volt (Lionel Messi és David Beckham mögött) 29,2 millió euró bevételével.

A Forbes magazin szerint Ronaldo 2010-ben négymillió eurót (1,1 milliárd forintot) kapott főszponzorától, a Nike-tól. Ám amikor felröppent a pletyka, hogy az Adidas megpróbálja elcsábítani a portugál játékost, az összeg hatmillió euróra (1,6 milliárd forintra) emelkedett, és a szerződését 2014-ig meghosszabbították. Ronaldo reklámhordozó-értékét jól példázza, hogy 44,9 millióan kedvelik a Facebook-oldalát, a Twitteren pedig 3 millióan követik nyomon a karrierjét.

A csapatot és Ronaldót önállóan is szponzoráló Nike-nak óriási diadal lenne, ha a portugálok nyernék meg az Európa Bajnokságot. A fogadóirodák rangsorában a 7. helyen szerepel a csapat a lehetséges nyertesek között. Ráadásul az is kérdéses, hogy továbbjut-e a negyeddöntőbe, mivel a végső győzelemre is esélyesnek tartott németekkel és a titkos favoritként emlegetett hollandokkal kell megküzdenie a továbbjutásért. Utóbbiak jó szereplése is kedvezne a Nike-nak, mivel a hollandok is az amerikai sportszergyártó felszerelésében lépnek pályára, csak úgy, mint a franciák, a horvátok és a házigazda lengyelek.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Cristiano Ronaldo a húzóneve az Eb másik fő támogatójának, a Castrolnak is. A világ vezető kenőolaj-gyártó cége a 2008-as sikeres Eb-szereplés után az idei évben is kiemelt szerepet vállalt a torna finanszírozásában. Újítása a focival foglalkozó oldalán (castrolfootball.com) megtalálható esélylatolgató kalkulátor, amellyel az összes résztvevővel szembeni várakozásokról képet kaphatnak a szurkolók.

A Coca-Cola 1950 óta reklámozza termékeit a futball világversenyeken, és 1978 óta hivatalos partnere a világbajnokságoknak. A világ vezető üdítőital-gyártója 2017-ig írt alá szerződést az UEFA-val az alkoholmentes italok kizárólagos forgalmazására. A Coke Zero egyik legismertebb és legkedveltebb arca Wayne Rooney, az angol válogatott csatára volt. Nagy sikerrel futott a Sky televízió által készített Street Striker sorozat, melyben Rooney tehetséges, de szerény lehetőségekkel bíró gyerekek karrierjét segített beindítani. Tavaly áprilisban azonban a televíziós közvetítésben a kamerába kiabált káromkodása miatt sem a Coca-Cola, sem a Sky nem hosszabbította meg vele a szerződést. Ennek ellenére sokan még most is az üdítőital-gyártóhoz kötik az angol csatár nevét.

A Carlsberg az 1988-as nyugat-németországi Európa bajnokságon, és azóta az egyik zászlóshajó a kontinensviadalok támogatói között. A dán sör népszerűségének növelésében jelentős szerepet játszhat, hogy a cég támogatja, hogy megválasszák a mérkőzések legjobbjait, ezáltal a terméke jobban kötődik a focihoz és a játékosokhoz, amit felmérések szerint kiemelt szempontnak tartanak a szurkolók.

A McDonald's több mint 25 éve támogatja a futballt, 1992 óta az UEFA hivatalos partnere, s 2017-ig kötelezte el magát az Európa bajnokságok mellett. Az étteremlánc az U21-es, valamint a futsal és a női Európa bajnokságokat is támogatja. A McDonald's legnagyobb dobása a 2002-ben indított Player Escort Program, amelynek keretében eddig több ezer gyermek vonulhatott be a pályára a világhírű játékosokkal. Idén is több mint 600 gyermek - közöttük Prezenszki Ádám tízéves csömöri kisfiú - juthat így egy életre szóló élményhez.

A Canon 1980 óta szponzorálja az Európa bajnokságokat (a 2000. évi kontinensviadal kivételével). Az idei tornára egy új számológép-családdal rukkolt elő. A vékony és könnyű készülékházzal rendelkező, nyolc számjegy megjelenítésére képes új KC-30 Euro 2012 a legkisebb táskában és mappában is elfér, fémből készült kulcstartójával pedig könnyedén rögzíthető.

A Continental 2008-tól az UEFA partnere, és már a 2016-os Eb-re is szerződést kötött. Az abroncs- és gumiipari vállalat célja a szponzorációval, hogy a megerősítse Európában piacvezető pozícióját. A cég tavaly nnepelte a 140. évfordulóját.

A Sharp lesz az Eb kizárólagos partnere az audiovizuális, valamint a napenergiához kötődő termékek területén. A cég 2013-ig szerződött az UEFA-val, jövőre támogatja a női Európa bajnokságot is. A japán társaság idén ünnepli fennállásának 100. évfordulóját.

Európa bajnokság ide vagy oda, nem egy német, olasz, francia vagy spanyol, hanem egy dél-koreai autógyártó a torna kiemelt szponzora. A Hyundai 1999 óta van jelen a világ futballjában. Első alkalommal a női világbajnokságot szponzorálta. Az igazi kiugrást azonban a 2002-es dél-koreai világbajnokság hozta meg a cég számára. A Hyundai leányvállalatával, a Kiaval karöltve az Európa bajnokság hivatalos autóipari támogatója. Mind a 16 résztvevő csapatot, edzőiket, valamint a meghívott vendégeket, tisztviselőket is a dél-koreai konszern járművei szállítják majd. A vállalat a 2014-es, a 2018-as és a 2022-es futball világbajnokságok támogatására is szerződést kötött a FIFA-val.

Címkék:
carlsberg,