Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Hazánkban több mint egy évtizede van lehetőség lakástakarékpénztári szerződés megkötésére, az OTP Lakástakarék Zrt. 2007 végén köszönthette egymilliomodik ügyfelét. A konstrukció az elmúlt években indult dinamikus fejlődésnek:egyre többen ismerik fel az öngondoskodás fontosságát a lakóingatlan,mint elsődleges vagyon tekintetében. A lakás, ház állapotának megőrzése,energiatakarékossági szempontból történő korszerűsítése, a konyha vagy fürdőszoba felújítása a 10 évnél idősebb ingatlanok esetén mindig aktuális kérdések.
A lakástakarékpénztári szerződésről
A lakástakarékpénztári előtakarékoskodás olyan megtakarítási forma, amellyel lakáscéljainkat tudjuk finanszírozni úgy, hogy az vállalható és előre kiszámítható teherviselést jelentsen a család számára.
A takarékoskodás időszaka alatt hónapról hónapra előre meghatározott összeget kell a számlán elhelyezni, amelyet az állam 30%, maximum évi 72 000 forintos támogatással egészít ki, melynek révén magas hozam érhető el (EBKM állami
támogatás nélkül 1,5% illetve 3%, megtakarítási időtől függően EBKM állami támogatással: 7,55-14,39%). A havi megtakarítás összegét mindenki maga választhatja meg, nagysága 790 Ft és 20 000 Ft között lehet, amely a megtakarítási idő alatt is bármikor módosítható.
Ha a megtakarítás összege nem fedezné az igényeket,egyszerű és gyors hitelbírálat után lehetőség van olyan lakáskölcsön felvételére, melynek nagysága elérheti a megtakarítás csaknem másfélszeresét.
A lakáscélú felhasználás széles körű: lakótelek, új és használt lakás megvásárlása, közműépítés. A megtakarítás lakásfelújítás keretében szinte minden beépített berendezés megvásárlásának finanszírozására - konyhabútor, beépített szekrények,tűzhely, légkondicionáló berendezés - felhasználható.
Lakáselőtakarékossági szerződést bárki köthet saját maga, illetve közeli hozzátartozó kedvezményezett részére. Ilyen kedvezményezett lehet például házastárs,testvér, szülő, nagyszülő, gyermek vagy unoka. Ezzel megtöbbszörözhető az egy lakásra felhasználható összeg, legrövidebb megtakarítási idő esetén egy 4 tagú család 10,4-13 millió forinthoz juthat hozzá.
Termékkínálat
Az OTP Lakástakarék három termékcsaládot - Hozam, Lakás, Hitel -kínál. Mindhárom esetben 4-8 év között lehet a megtakarítási idő.
A Hozam szerződéses módozatoknál a betéti kamatmértéke évi 3%, a felvehető lakáskölcsön kamata évi 6%, a Lakás és Hitel termékeknél pedig ugyanezek 1,5%, illetve 4,5% (THM: 5,67-7,50%). A Hozam és a Lakás termékcsalád közös jellemzője, hogy a megtakarított összeggel azonos nagyságú lakáskölcsön vehető fel, míg a Hitel termékeknél csak a szerződéses összeg 40%-át kell megtakarítani és 60%-os nagyságú lehet a lakáskölcsön. A változatos és rugalmas termékkínálat lehetővé teszi, hogy ügyfeleink a számukra legfontosabb jellemzők - megtakarítási időszak hossza, magasabb betéti kamat; alacsonyabb kamatú, de nagyobb összegű kölcsön - alapján válasszák ki a megfelelő
szerződéses módozatot.
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


