2006 harmadik negyedévében a hazai pénzintézetek internet-használati indexe, a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index, mely a bankok internettel kapcsolatos várakozásait tükrözi, 33,2 volt, ami az előző negyedévhez képest kismértékű növekedést mutat. Igaz a pénzintézetek az internetben rejlő lehetőségeket némileg lejjebb értékelték, mint az előző negyedévben, az online felület piac-átalakító és ügyfélnövelő hatását pozitívabban látják.
Internetes banki ügyfelek
2006. szeptember 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek kb. 1 millió 72 ezer internet-banki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 12%-kal több mint 3 hónappal, és 59%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. Az internet-banki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban közel 168 ezer volt, ami 18%-os, illetve 64%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.
2007 első félévének végére a lakossági internet-banki ügyfélkör nagysága várhatóan 1,31 millió, vállalati ügyfélköré pedig csaknem 210 ezer körül alakul majd.
Internetes szolgáltatások
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az elmúlt időszakban egyre több fórumon jelennek meg olyan hírek miszerint a pénzintézetek igyekeznek ügyfeleiket (főképp a díjazáson keresztül) az online tranzakciók irányába terelni. Ezt támasztja alá az is, hogy a bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között (utóbbiak esetében kiemelkedő mértékben). A második, illetve harmadik helyre a vállalati ügyfélkör esetében a tranzakciók ellenőrzése és a számlainformációk interneten keresztül történő lekérdezése került.
A lakossági ügyfelek esetében a pénzintézetek várakozása alapján a második, illetve harmadik helyre a befektetési jegyek, illetve állampapírok online vétele és eladása került. E két tranzakciótípus esetében a bankok várakozásai tovább javultak az elmúlt negyedévben, amit az internetes értékpapír-szolgáltatásokra szerződött ügyfelek dinamikus növekedése is igazol.
Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








