Hétmilliárd forint feletti éves jövedelmet vallott be az APEH-nek a magyar csúcsadózó 2005-ben. A gazdag ismeretlen 2,7 milliárd forint személyi jövedelemadót fizetett be.
A száz legnagyobb adófizető magánszemély átlagjövedelme 272 százalékkal 728 millióra növekedett 2004-hez képest. A csúcsadózók által befizetett adó viszont csak 137 százalékkal emelkedett - derült ki tegnap Szikora Jánosnak, az APEH elnökének tájékoztatásából.
Az összes adózó tavaly csaknem hétezermilliárd forint jövedelmet szerzett, 8,3 százalékkal többet, mint 2004-ben. Az összevontan adózó jövedelmekből egy főre több mint másfél millió forint jutott, ez 9,6 százalékos emelkedés 2004-hez képest. A munkaviszonyból származó bérjövedelem 9,4 százalékos emelkedéssel elérte a havi 130 ezer forintot.
Az átlagos szja-terhelés tavaly 18,9 százalékra csökkent a 2004-es 19,3 százalékhoz képest. Az szja-tábla kétkulcsossá válásának előnyeit különösen azok az adózók élvezhették, akiknek bevallott jövedelme 1,35 millió és kétmillió forint közé esett, ahol a terhelés csökkenése három százalékpontot tett ki.
A társaságiadó-bevallásokból az derül ki, hogy a magyar gazdaság jól teljesített 2005-ben: a 480 ezer társaságiadó-alany nettó árbevétele - a GDP növekedését lényegesen meghaladó mértékben - 9,6 százalékkal 50526 milliárdra nőtt. A cégek tavaly 3240 milliárd adózás előtti eredményt értek el, vagyis húsz százalékkal többet, mint egy évvel korábban, miközben az összes veszteség csak hat százalékkal nőtt.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








