A Generali Vienna Holding AG elkészítette az osztrákok pénzköltési szokásait vizsgáló fogyasztói felmérését. A reprezentatív, a 2006-os évre tervezett kiadások preferenciáját vizsgáló kutatás és a Magyarországon múlt év végén készült hasonló - a GfK Hungária honlapján közölt - felmérések eredményeit vizsgálva jelentős különbségek mutathatók ki a két ország fogyasztói szokásai között.
A Generali Vienna Holding AG elkészítette az osztrákok pénzköltési szokásait vizsgáló fogyasztói felmérését. A reprezentatív, a 2006-os évre tervezett kiadások preferenciáját vizsgáló kutatás és a Magyarországon múlt év végén készült hasonló – a GfK Hungária honlapján közölt - felmérések eredményeit vizsgálva jelentős különbségek mutathatók ki a két ország fogyasztói szokásai között.
Míg az osztrákoknál a megkérdezettek a legnagyobb arányban, 26%-kal, a sport és wellness-re költetének többet 2006-ban , addig a magyaroknál a váratlan kiadások fedezése a listavezető, 19%-kal. A sport és wellness szolgáltatások nem szerepelnek az első 10-es – legfőbb megtakarítási célokat összegző - honi listán.
Ausztriában a polgárok a második leggyakrabban (21%) az oktatást és továbbképzést említették, amire a jövőben többet szeretnének áldozni. Hazánkban a gyermekek jövőjének biztosítása a második megtakarítási cél, 18%-kal. Azon magyar polgárok, akik félre tudnak tenni, az oktatásra fordítandó kiadásokat nem említették az első 10 között.
A nyugdíj-előtakarékosság Ausztriában a negyedik helyen szerepel a költési preferencialistán, 14%-kal. Az osztrákok 19%-ánál már 29 éves kortól megjelenik az idős évek pénzügyi megalapozásának igénye. Ezzel szemben a magyaroknál, bár az 5. helyre sorolható az idős korról való gondoskodás, a megtakarítással rendelkezőknek csak 8%-a kíván félretenni e célra a jövőben.
Papp-Váry Borbála, a Generali-Providencia Biztosító Rt. kommunikációs vezetője rámutatott, hogy Magyarországon, hasonlóan a többi kelet-közép-európai országhoz még nem alakult ki a biztosítottsági, illetve előgondoskodási kultúra. Ugyanakkor a következő évtizedekben hazánkban az élettartam növekedésével és a keresőképes korúak arányának csökkenésével kell számolnunk. Így az ország gazdaságának stabilitása szempontjából is lényeges lenne a fiatal generáció szerepvállalása, saját időskori éveik elő-biztosítása. A Generali kifejezetten erre a célra fejlesztette ki a 2005 végén piacra vitt Nyugdíjprogramját. Tanácsadásuk első állomása egy nyugdíj-számítás, mely az eddigi tapasztalatok szerint nem-várt eredményeket hoz. A Generali szerint az aktív lakosság 90%-a nincs tisztában azzal, hogy idős korára milyen összegű nyugdíjra számíthat.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ököllel támadt az őt megbírságoló rendőrre
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó
- Sikeres éve volt a MBH Jelzálogbanknak