Kellemetlen meglepetések miatt rágjuk körmünket!

Pénzcentrum
2006. január 10. 13:43

A Generali Vienna Holding AG elkészítette az osztrákok pénzköltési szokásait vizsgáló fogyasztói felmérését. A reprezentatív, a 2006-os évre tervezett kiadások preferenciáját vizsgáló kutatás és a Magyarországon múlt év végén készült hasonló - a GfK Hungária honlapján közölt - felmérések eredményeit vizsgálva jelentős különbségek mutathatók ki a két ország fogyasztói szokásai között.

A Generali Vienna Holding AG elkészítette az osztrákok pénzköltési szokásait vizsgáló fogyasztói felmérését. A reprezentatív, a 2006-os évre tervezett kiadások preferenciáját vizsgáló kutatás és a Magyarországon múlt év végén készült hasonló – a GfK Hungária honlapján közölt - felmérések eredményeit vizsgálva jelentős különbségek mutathatók ki a két ország fogyasztói szokásai között.

Míg az osztrákoknál a megkérdezettek a legnagyobb arányban, 26%-kal, a sport és wellness-re költetének többet 2006-ban , addig a magyaroknál a váratlan kiadások fedezése a listavezető, 19%-kal. A sport és wellness szolgáltatások nem szerepelnek az első 10-es – legfőbb megtakarítási célokat összegző - honi listán.

Ausztriában a polgárok a második leggyakrabban (21%) az oktatást és továbbképzést említették, amire a jövőben többet szeretnének áldozni. Hazánkban a gyermekek jövőjének biztosítása a második megtakarítási cél, 18%-kal. Azon magyar polgárok, akik félre tudnak tenni, az oktatásra fordítandó kiadásokat nem említették az első 10 között.

A nyugdíj-előtakarékosság Ausztriában a negyedik helyen szerepel a költési preferencialistán, 14%-kal. Az osztrákok 19%-ánál már 29 éves kortól megjelenik az idős évek pénzügyi megalapozásának igénye. Ezzel szemben a magyaroknál, bár az 5. helyre sorolható az idős korról való gondoskodás, a megtakarítással rendelkezőknek csak 8%-a kíván félretenni e célra a jövőben.

Papp-Váry Borbála, a Generali-Providencia Biztosító Rt. kommunikációs vezetője rámutatott, hogy Magyarországon, hasonlóan a többi kelet-közép-európai országhoz még nem alakult ki a biztosítottsági, illetve előgondoskodási kultúra. Ugyanakkor a következő évtizedekben hazánkban az élettartam növekedésével és a keresőképes korúak arányának csökkenésével kell számolnunk. Így az ország gazdaságának stabilitása szempontjából is lényeges lenne a fiatal generáció szerepvállalása, saját időskori éveik elő-biztosítása. A Generali kifejezetten erre a célra fejlesztette ki a 2005 végén piacra vitt Nyugdíjprogramját. Tanácsadásuk első állomása egy nyugdíj-számítás, mely az eddigi tapasztalatok szerint nem-várt eredményeket hoz. A Generali szerint az aktív lakosság 90%-a nincs tisztában azzal, hogy idős korára milyen összegű nyugdíjra számíthat.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 24. 23:45
Bár a több mint 20 éve működő művészeti adatbázis és hírportál csapata Facebook-posztban búcsúzott e...
Kiszámoló  |  2024. április 24. 18:32
A friss Magyar Közlönyben jelent meg a kormányrendelet, ami megváltoztatja az eddigi jótállási előír...
Holdblog  |  2024. április 24. 15:40
Minden múltból nézve egy csoda az EU-tagság és a közös piac. Ahogy Vakmajom írja: Mennyi fantasztiku...
Bankmonitor  |  2024. április 24. 11:33
Várhatóan 2024 júniusában indul az új otthonfelújítási program. A támogatásból az 1990 előtt épült c...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 24. 21:11
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem