A Generali Vienna Holding AG elkészítette az osztrákok pénzköltési szokásait vizsgáló fogyasztói felmérését. A reprezentatív, a 2006-os évre tervezett kiadások preferenciáját vizsgáló kutatás és a Magyarországon múlt év végén készült hasonló - a GfK Hungária honlapján közölt - felmérések eredményeit vizsgálva jelentős különbségek mutathatók ki a két ország fogyasztói szokásai között.
A Generali Vienna Holding AG elkészítette az osztrákok pénzköltési szokásait vizsgáló fogyasztói felmérését. A reprezentatív, a 2006-os évre tervezett kiadások preferenciáját vizsgáló kutatás és a Magyarországon múlt év végén készült hasonló – a GfK Hungária honlapján közölt - felmérések eredményeit vizsgálva jelentős különbségek mutathatók ki a két ország fogyasztói szokásai között.
Míg az osztrákoknál a megkérdezettek a legnagyobb arányban, 26%-kal, a sport és wellness-re költetének többet 2006-ban , addig a magyaroknál a váratlan kiadások fedezése a listavezető, 19%-kal. A sport és wellness szolgáltatások nem szerepelnek az első 10-es – legfőbb megtakarítási célokat összegző - honi listán.
Ausztriában a polgárok a második leggyakrabban (21%) az oktatást és továbbképzést említették, amire a jövőben többet szeretnének áldozni. Hazánkban a gyermekek jövőjének biztosítása a második megtakarítási cél, 18%-kal. Azon magyar polgárok, akik félre tudnak tenni, az oktatásra fordítandó kiadásokat nem említették az első 10 között.
A nyugdíj-előtakarékosság Ausztriában a negyedik helyen szerepel a költési preferencialistán, 14%-kal. Az osztrákok 19%-ánál már 29 éves kortól megjelenik az idős évek pénzügyi megalapozásának igénye. Ezzel szemben a magyaroknál, bár az 5. helyre sorolható az idős korról való gondoskodás, a megtakarítással rendelkezőknek csak 8%-a kíván félretenni e célra a jövőben.
Papp-Váry Borbála, a Generali-Providencia Biztosító Rt. kommunikációs vezetője rámutatott, hogy Magyarországon, hasonlóan a többi kelet-közép-európai országhoz még nem alakult ki a biztosítottsági, illetve előgondoskodási kultúra. Ugyanakkor a következő évtizedekben hazánkban az élettartam növekedésével és a keresőképes korúak arányának csökkenésével kell számolnunk. Így az ország gazdaságának stabilitása szempontjából is lényeges lenne a fiatal generáció szerepvállalása, saját időskori éveik elő-biztosítása. A Generali kifejezetten erre a célra fejlesztette ki a 2005 végén piacra vitt Nyugdíjprogramját. Tanácsadásuk első állomása egy nyugdíj-számítás, mely az eddigi tapasztalatok szerint nem-várt eredményeket hoz. A Generali szerint az aktív lakosság 90%-a nincs tisztában azzal, hogy idős korára milyen összegű nyugdíjra számíthat.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








