Nem csak a pénz számít: így csábíthatnák magukhoz a fiatalokat a magyar cégek

Pénzcentrum2018. április 23. 18:02

A pénz nem minden, legalábbis ami a tehetségek megtalálását illeti. Ahhoz ugyanis, hogy egy vállalatra vonzó munkahelyként gondoljanak a fiatalok, nem feltétlenül a magas bérezés, hanem sokkal inkább az aktív közösségi média jelenlét és a munkavállalók tanulási és fejlődési lehetőségeinek támogatása lehet a megoldás.

Habár a munkanélküliségi ráta a rendszerváltás óta nem látott szintre, 3,8 százalékra csökkent Magyarországon, a betöltetlen álláshelyek száma továbbra is magas: jelenleg mintegy 11800-ra tehető a meghirdetett állások száma.

A munkaerőhiány szinte minden iparágat érint, az asszisztensi pozíciótól a vezető beosztásig. Emellett az iskolapadból frissen kikerült tehetségek bevonzása és megtartása is komoly kihívás elé állítja a cégeket. A legkézenfekvőbb megoldás általában a magas kezdő bér, de nem biztos, hogy valóban ez a leghatékonyabb eszköz

 - mondta el tapasztalatait Stefano Longo, a magyarországi Adecco Kft. ügyvezető igazgatója.

Magyarország nem túl vonzó a tehetségeknek

A Nemzetközi Tehetség Versenyképességi Index 2018 (Global Talent Competitiveness Index, GTCI) eredménye szerint - a felmérésben részt vevő 119 ország közül - Magyarország az 52. helyen végzett. A tehetségek vonzása kategóriában azonban a nem túl előkelő 77. helyen áll, miközben a szomszédos országok rendre jobban teljesítenek.

Ausztria, Csehország, Szlovénia, de még Szlovákia is jóval vonzóbb a fiatalok számára Magyarországnál. Hiába vannak tehát tehetségeink, ha nem tudjuk őket megtartani. Az igazán céltudatos munkavállalók számára nem létezik országhatár, így nem csak a hazai, de a külföldi cégek is versenyben vannak a magyar tehetségek megszerzésében

 - hangsúlyozta Stefano Longo. A tehetséges szakemberek országok közötti mozgását számos globális és lokális szempont befolyásolja. Utóbbiak azok, amelyek a vállalat működését, kultúráját, a munkavállalókhoz való hozzáállását vagy technológiai fejlettségét mutatják meg - és amire egy cég saját maga is hatással van.

Az egyik legfőbb kulcs a tehetségek megtalálásához a közösségi média használata, amivel itthon javarészt egyelőre még csak ismerkednek a cégek. Mindenképpen érdemes a vállalati social média aktivitásra több időt és energiát fordítani, hiszen gondoljunk csak bele, hogy szállást, étteremet vagy akár fodrászt is főként az értékelések és a vonzó profil alapján választanak, nincs ez másképp a leendő munkahelynél sem. A social media tehát egy nagyon jó eszköz lehet a tehetségek bevonzására, de fontos, hogy valós képet mutassunk a cégről

- hangsúlyozta ki Stefano Longo.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Tanulás nélkül nem megy

A közösségi média jelentél mellett a másik fontos tényező, ha egy vállalat támogatja munkavállalóit a folyamatos tanulásban.

Tapasztalataink szerint a munkavállók tanulásának támogatása és a meglévő munkavállalók át- vagy továbbképzése a vállalatok kisebb hányadára jellemző itthon. Ennek hátterében feltehetően az áll, hogy míg egy gép vagy eszköz megvásárlását befektetésként kezelünk, addig egy munkavállaló esetében nincsenek egzakt módon mérhető számok a költségekre és a megtérülésre, a munkabért leszámítva

- hívta fel a figyelmet a szakember. "Az ún. life long learning és a learning & development módszerek elsősorban hosszú távon térülnek meg, amit egyelőre kevés vállalat ismer fel. Holott, mi más mutathatja jobban egy cég megbízhatóságát, mint a stabil munkavállalói kör" - tette hozzá Stefano Longo.

Címkék:
hrcentrum, karrier, fizetés, munkahely, munka, munkanélküliség, y generáció,