A Tesco vállalja a felelősséget!

Pénzcentrum2009. augusztus 6. 11:32

A Tesco is felkerült arra a listára, amely a legátláthatóbb módon működő hazai vállalatokat gyűjtötte össze. Az áruházlánc a 12. helyet foglalja el a CSR 24/7 elnevezésű kutatás eredményeként született rangsorban, s ezzel első a kereskedelmi láncok között. A felmérés azt vizsgálta, az egyes vállalatok mennyit mutatnak meg a közvéleménynek abból, amit a természeti és társadalmi környezetük érdekében tesznek.

A CSR 24/7 Rating a Braun & Partners Network által kifejlesztett, nemzetközi rendszereken alapuló értékelési módszer, amely nyilvános, bárki által elérhető információk alapján méri a vállalatok átláthatóságát. Ezt az értékelést olyan szempontok szerint végzik, mint az átláthatóság és kommunikáció, a vállalatirányítás, a partneri kapcsolatok, a környezeti- és gazdasági felelősség, a társadalmi kapcsolatok és a munkavállalókkal kapcsolatos kérdések.

A hazai összesítésben a Tesco-Global Áruházak Zrt. a 12. helyezést érte el. A kereskedelmi szektor további szereplői a 16., 19. és 23. helyen végeztek, így elmondható, hogy a Tesco a legátláthatóbban működő hazai kereskedelmi lánc. Az utóbbi évek hasonló vizsgálatainak fényében megfigyelhető a tendencia, hogy a Tesco nem csak társadalmi felelősségvállalási programja, hanem az azzal kapcsolatos tudatos tájékoztatás terén is nagy lépést tett előre.

Az előkelő helyezés eléréséhez elsősorban arra volt szükség, hogy a Tesco egyre több információt tegyen hozzáférhetővé honlapján a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos kezdeményezéseiről. Így például múlt év végétől elérhető itt minden sajtóanyag, ami olyan nagyszabású CSR programok kapcsán került kiadásra, mint Az év támogatottja program, a Tesco helyi támogatási programjai, a Magyar Vöröskereszttel közös véradások vagy adománygyűjtések, a PET-palack és aludoboz visszaváltási akciók, valamint a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közreműködésével történő adományozások. Ezen kívül a Tesco áruházakban alkalmazott környezetbarát megoldásokról folyamatosan frissülő, részletes információ található a www.ecotesco.hu oldalon.

"Nagyon örülünk a CSR 24/7 Rating eredményének, hiszen ez azt mutatja, hogy CSR vonatkozású törekvéseinknek van látható eredménye. Továbbra is azon dolgozunk, hogy felelős szomszédként jelen legyünk vásárlóink mindennapjaiban, és hozzájáruljunk ökológiai lábnyomunk csökkentéséhez", mondta el Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs vezetője.

Az átláthatóság a piaci szereplők és a fogyasztók számára egyaránt fontos, hiszen utóbbiak így kapnak információt arról, mit tesznek a közelükben működő meghatározó vállalatok a környezetükért. A vállalatok számára ugyanakkor visszajelzési, és ennek következtében fejlődési lehetőséget nyújt, ha minél többet megmutathatnak tevékenységükből, fejlesztéseikből.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

"A Tesco környezetbarát, energiatakarékos megoldásairól a www.ecotesco.hu oldalon tájékozódhat az érdeklődő. Kézzelfogható eredményekkel pedig nap, mint nap találkozhat áruházainkban: ilyenek például a környezetbarát építési-kivitelezési technológiák, az energia-visszanyerő berendezések, a környezetbarát bevásárlószatyrok, valamint a PET-palackok és alumínium dobozok visszaváltási rendszere", tette hozzá Hackl Mónika.

Címkék:
magyar élelmiszerbank egyesület,