Próbák és ünnepi készülődés – a Jászai Mari-díjas színész-rendezőnek most Szombathely lett a második otthona. A sűrű menetrend közepette még a karácsonyfa-beszerzést is itt intézte.
Nagy mennyiségű hígtrágyát engedtek egy tehenészeti telepről a Harangzugi I. csatornába Öcsödnél, amely jelenleg mintegy öt kilométeres szennyeződés formájában jelentkezik - közölte a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei település polgármestere pénteken a közösségi oldalán, megjegyezve: a szennyezés közvetlen veszélyt emberre nem jelent.
Soha Attila, Öcsöd (független) polgármestere arról tájékoztatott, hogy a helyi önkormányzat, a Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság (Kötivizig), a Harangzugi Horgászegyesület, a Horgász Szövetség és a környezetvédők példaértékű összefogással dolgoznak a helyzet megoldásán. Előreláthatóan körülbelül öt napig tart a szennyeződés megszüntetése - írta.
A polgármester közzétette a Kötivizig Mezőtúri Szakaszmérnökségének hivatalos válaszát is a közösségi oldalán, amely szerint a Harangzugi I. csatornán bekövetkezett káreseményre tekintettel harmadfokú vízminőségi védelmi fokozatot rendeltek el április 19-én 7 órától. A Harangzugi csatornába folyamatosan biztosítják a Nagykunsági főcsatornából a frissítővizet több ponton, illetve a csatorna alsó szakaszán a mederben tározott szennyezett vizet a Harangzugi I-c csatornából is folyamatosan hígítják - közölte a vízügyi igazgatóság.
A hígított szennyezett vizet irányítottan, kontrolláltan engedik kis mennyiségekben a Harangzugi Holt-Körösbe. A Harangzugi Holt-Körös rávezető csatornájába két mobil apróbuborékos levegőztetőt telepítettek, amelyet huszonnégy órában üzemeltetnek - tájékoztattak. A védekezés során folyamatosan figyelemmel követik a holtág vízminőségi paramétereit - írták.
Soha Attila polgármester legutóbbi bejegyzése szerint hét végén a szennyezés útját elzárják a szakemberek, nem folyik be a Harangzugba. Hétfőn szivattyúkat telepítenek a hobbikerti lejárónál és átemelik a higított, szennyezett vizet a Körösbe, így négy kilométerrel rövidebb szakaszt vesznek igénybe a holtágból - közölte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








