Tatabánya egyik legkedveltebb pihenőhelyén, a Csónakázó-tóban egy újabb idegenhonos teknősfaj, a kínai háromélű teknős (Mauremys reevesii) jelenlétét észlelték.
A Falatozz.hu országos ételrendelő portál friss desszertfogyasztási szokásokat felmérő elemzése szerint Magyarországon a palacsinta, a somlói galuska és a gesztenyepüré a legnépszerűbb desszertek, a legtöbb édességet pedig februárban, illetve novemberben rendeljük.
A Falatozz.hu ételrendelő portál felmérése szerint 2018-ban az összes rendelés 11%-ához kértünk desszertet is, és átlagosan 777 forintot szántunk arra, hogy édes ízekkel zárjuk az étkezést. Az oldal rendelkezésre álló adatai alapján az öt legnépszerűbb desszert jelenleg a palacsinta, a somlói galuska, a gesztenyepüré, a mákos guba és a tiramisu.
A listát toronymagasan vezeti a palacsinta, ízesítés tekintetében a mogyorókrémes töltelék a legkedveltebb, utána jön a kakaós és a túrós. A második helyezést elért somlói galuskából másfélszer annyit fogyasztunk, mint a dobogó harmadik fokán végzett gesztenyepüréből. A negyedik és ötödik helyen végzett mákos guba és a tiramisu nagyjából azonos méretű rajongói bázissal rendelkezik.
Februárban és novemberben rendeljük a legtöbbet
Érdekes megvizsgálni, hogy hogyan alakul a desszertrendelési kedv havi bontásban. Tavaly a legnagyobb ugrás januárról februárra történt: ekkor 14%-ot nőtt a desszertrendelések aránya. Úgy tűnik, a hidegben, tél végére már csak az édes falatok segítettek a megrendelők energiaszintjén és életkedvén. Utána fokozatosan esett vissza a magyarok nassolás iránti vágya, amely májusban állt meg.
A desszertrendelési kedv tavasz végén érte el a mélypontot, az átlaghoz képest viszonyított 12%-os csökkenéssel. Ennek oka feltételezhetően a téli depresszió és a tavaszi fáradtság elmúlásában, valamint a vészesen közelgő strandszezonban keresendő. Utána azonban egy folyamatos növekedés indult be 2018-ban, amely novemberben csúcsosodott ki. Ekkor ismét ugyanolyan kiugró mennyiségű (az átlagértékhez képest 11%-kal több) desszertrendelést regisztráltak az adatbázisban, mint februárban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


