A részvénypiac forgalma 11,4 milliárd forint volt, a vezető részvények vegyesen teljesítettek az előző napi záráshoz képest.
A Budapesti Értéktőzsde Igazgatósága a pandémiás helyzet miatt közgyűlési jogkörben elfogadta a 2020. évi pénzügyi jelentést, amely alapján 2020-ban 118 millió forintos adózott eredményt ért el a BÉT. Az eredményt teljes egészében a piacfejlesztési tevékenységébe kívánja visszaforgatni a társaság
A 2016-2020-as tőzsdefejlesztési stratégia utolsó évében elért főbb eredményeket Végh Richárd, a BÉT vezérigazgatója ismertette: a kibocsátói aktivitásokat illetően az év eleje kedvezően alakult, az új bevezetések mellett több tőzsdei társaságnál is jelentős tőkebevonásra került sor – a bevezetések, valamint a tőkeemelések összességében 14,5 milliárd forinttal növelték a szabályozott piaci részvénykapitalizációt. Az Xtend piac esetében az új bevezetések, valamint a végrehajtott tőke-emelések bevezetési értéken 8 milliárd forinttal erősítették a kapitalizációt.
Ugyan a COVID-helyzet mind a részvénybevezetéseket, mind a forgalmi adatokat tekintve megtörte a pozitív tendenciát, a visszaesés ellenére a BUX index az év végére visszatért a járvány előtti szintekre, és az akkor új csúcsot jelentő előző évzáráshoz képest is csak 8,6 százalékkal alacsonyabban fejezte be a 2020-as évet.
Az ülésen Végh Richárd bemutatta a 2020-as üzleti évben elért pénzügyi eredményeket is. A társaság nyereséggel zárta az évet: míg az adózott eredmény 118 millió, a bevétel mintegy 3 milliárd, a működési költségek és ráfordítások mértéke pedig 2,4 milliárd forintot tettek ki, így a társaság üzemi eredménye 481 millió forint lett, amely az előző évi eredményhez képest 809 millió forinttal magasabb.
A társaság igazgatósága elfogadta a 2020. üzleti évre vonatkozó igazgatósági, felügyelő bizottsági és könyvvizsgálói jelentéseket, egyúttal határozatot hozott az adózott eredmény felosztásáról és az osztalék megállapításáról is – az eredményt ezúttal is a piacfejlesztési tevékenységébe forgatja vissza a BÉT, osztalék kifizetésére nem kerül sor.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







