Csak minden 5. autóra kötnek cascót Magyarországon

Pénzcentrum2009. május 5. 16:58

A biztosító társaságok úgy teszik olcsóbbá az idősebb autókra kötött casco biztosítást, hogy csökkentik az ezzel járó szolgáltatás minőségét is. Néhány évvel ezelőtt a használt autókra a Generali Providencia rukkolt elő olyan casco biztosítással, amely alacsonyabb rezsi óradíjat és új helyett utángyártott alkatrészeket térített, a napokban az Aegon Biztosító jelentkezett hasonló, a normál biztosításnál 20 %-kal olcsóbb cascóval.

Amíg Nyugat-Európában szinte minden autóra kötnek a tulajdonosok valamilyen cascót, addig hazánkban sokkal rosszabb a helyzet. A minden járműre megkötendő kötelező gépjármű felelősségbiztosítások (kgfb) száma - a MABISZ adatai szerint - meghaladja a 4,1 milliót, a casco biztosítások száma viszont mindössze 895 ezer. A 21 %-os arány azonban kissé magasabb a valóságban, miután kgfb-t a pótkocsikra is a mopedekre is kell kötni, márpedig ezekre casco nincs a piacon.

A biztosítók gyakorlati tapasztalata, hogy amikor a finanszírozás lejár az autókra, az addig kötelező casco biztosítást felmondják a tulajdonosok, csak hogy megspóroljanak egy középkategóriás autónál - átlagosan - havi 10 ezer forintot.

Néhány évvel ezelőtt a Generali Providencia dobott piacra olyan casco biztosítást használt autókra, amely csökkentett rezsi óradíjat és új helyett utángyártott alkatrészeket térített. Az Aegon Biztosító a napokban hasonló casco-val jelentkezett, ez 20 százalékkal olcsóbb, mint a "normál" biztosítás. Például ami teljes áron, új autóra évi 80 ezer forint, az a legalább 2 éves használt autóra 64 ezer forintba kerül. Az előbbinél a biztosító által térített rezsi óradíj elérheti a 12 ezer forintot is - a konkrét összeg a javító cég és a biztosító alkuja során alakul ki.

A használt autóknál viszont Budapesten 5400, míg vidéken 4200 forint a rezsióradíj, és az új alkatrész helyett az utángyártottat fizeti a biztosító.

Címkék:
rezsióradíj,