Hatótávteszten a Kia legújabb csodafegyvere: villany-népautó lehet Magyarországon az EV3?

Szánthó Péter2025. április 27. 13:02

Bár az Év Autója címet épphogy nem nyerte el, a Kia EV3-at a magyar szaksajtó az Év Zöld Autójának választotta – nem véletlenül. A gyártó új villany-SUV-ja formabontó dizájnt, tágas és praktikus belsőt, valamint az ígéretek szerint akár 600 kilométeres hatótávot kínál. A GT Line felszereltségű, nagyobb akkus változatot egy hétig teszteltük városban, autópályán, hogy kiderüljön mi is igaz az ígéretekből. Arra is kíváncsiak voltunk, vajon alkalmas-e családi használatra az EV9 kistestvére. És mit keres egy vágódeszka az utastérben? Cikkünkből kiderül.

Ugyan második lett az Év Autója szavazáson, de a magyar szaksajtó megválasztotta az Év Zöld Autójának: a Kia EV3 lehet a gyártó nagy dobása 2025-ben, a modellel nem titkolt céljuk egy nagy lépést tenni az élhető, családi használatra is alkalmas elektromos autók felé. Egy hétig nyúztuk a jelenleg legkisebb és legolcsóbb Kia villanyautót, méghozzá a legmagasabb, GT Line felszereltséggel, a nagyobbik akkupakkal, amelynek a gyártó 605 kilométeres hatótávolságot ígér. De ez tényleg így van? Egy hosszú, javarészt autópályás körrel leteszteltük!

Maga az autó lényegében a csúcsmodell EV9 kicsinyített, kompakt SUV mása, a szögletes forma itt is nagyon ül, méreteit tekintve akkora, mint a Sportage. A kínálatban megtalálható még a Niro EV is, így joggal merülhet fel a kérdés, hogy ugyan minek csináltak neki egy vetélytársat a kategórián belül? Nos, ez nem teljesen igaz, mert a Niróval ellentétben az EV3 a kezdetektől csakis villanyautónak épült, míg a másikat hagyományos erőforrással is meg lehet venni - és marad a kínálatban is. 

A márka E-GMP kódjelű padlólemezére épült újdonság így teljesen elhagyhatta a hagyományos autós vonásokat, elszabadulhatott a bátor dizájn: nincs semmilyen hűtőrácsa, a levegőáramlást elektronikusan vezérelt lamellákon keresztül intézi, amikor kell. A lekerekített szögletes orra két oldalán húzódnak meg a definiálhatatlan formájú fényszórók - amelyek adaptívak, LED-esek, tökéletesen világítanak - a motorháztető alatt pedig egy 25 literes csomagteret találunk. Nem nagy, de a töltőkábeleknek pont elégséges hely. Jól állnak neki a fekete díszbetétek, amik optikailag is karcsúsítják a pufók-doboz karosszériát. A szögletes forma természetesen hátul is visszaköszön, a csomagtérajtó alatti díszbetét szépen leköveti a sokszögletű lámpák vonalát. A hátsó ablaktörlőt pedig szépen eldugták a méretes légterelő alá.

Címkék:
autó, elektromos autó, villanyautó, autóvásárlás, újautó, kia, autóteszt,