Pénzcentrum • 2025. április 24. 09:30
A BYD európai terjeszkedésének kezdeti szakaszában elkövetett hibákat több stratégiai változtatással igyekszik orvosolni a kínai járműgyártó. A módosítások érintik a szegedi gyárberuházást és a vállalat teljes magyarországi jelenlétét is - írja a G7.
A kínai autógyártó 2020-ban Norvégiában kezdte meg európai terjeszkedését, majd 2022-ben több európai országban is megjelent. Magyarországon 2023-ban indult el a BYD járművek értékesítése, és ugyanebben az évben jelentették be a szegedi gyárberuházást is. A vállalat ambiciózus célokkal érkezett az európai piacra. Michael Shu, a BYD korábbi európai vezetője 2024 tavaszán kijelentette, hogy a szegedi üzem termelésének beindulásáig 5 százalékos részesedést kívánnak elérni az európai elektromosautó-piacon.
Az elvárásoktól elmaradó eredmények miatt a cég több jelentős változtatást hajtott végre. A Reuters forrásai szerint a vállalat alelnöke, Stella Li vette át az európai piacok irányítását Michael Shutól. Stella Li április elején több magyar médiumnak is nyilatkozott a vállalat terveiről és a stratégiai változásokról:
- a tölthető hibridek felé fordulnak, ez majd megnyitja az utat az európai terjedés előtt (és ilyeneket Szegeden is fognak gyártani
- kutatás-fejlesztés is lesz majd Szegeden, főleg önvezető funkciókat fejlesztenek és tesztelnek majd itt és Budapesten lesz a BYD európai központja
- a helyi igényekre szablyák az autókat
- több szalon nyitását tervezik Európában