Megszólalt a Volkswagen a sztrájktárgyalások után: egyre nagyobb bajban Európa autóóriása?

Pénzcentrum2024. december 9. 16:14

A Volkswagen és dolgozói között egyre élesebb ellentét alakult ki a németországi gyárak költségcsökkentési tervei miatt, amelyek bércsökkentéseket és esetleges gyárbezárásokat is magukban foglalnak. Míg a vállalat vezetése szerint a radikális lépések elengedhetetlenek a versenyképesség megőrzéséhez, a szakszervezetek elfogadhatatlannak tartják a javaslatokat, és több hullámban sztrájkolnak. A tárgyalások folytatódnak, de a feszültség tovább fokozódik, a megoldás pedig egyelőre bizonytalan.

A Volkswagen főtárgyalója, Arne Meiswinkel hétfőn kijelentette, hogy a szakszervezeteknek és a vezetőségnek alternatív megoldásokat kell találniuk a németországi gyáraik számára, miután a vállalat fenntarthatatlannak minősítette a szakszervezetek által javasolt tervet.

Továbbra is szükség van a költségek csökkentésére és a túlkapacitás megszüntetésére

– mondta a Reuters szerint Meiswinkel a vállalat és a munkavállalói képviselők közötti negyedik tárgyalási forduló előtt.

Hétfőn a cég munkavállalói további sztrájkokkal növelték a nyomást a vállalat vezetésére a németországi telephelyeken, miközben megkezdődött a bércsökkentésekről és gyárbezárásokról szóló egyre feszültebb vita újabb fordulója. Az eredetileg szeptemberben megkezdett tárgyalások legújabb fordulója olyan időszakban zajlik, amikor Európa legnagyobb autógyártója radikális költségcsökkentési módokat keres Németországban, hogy felvegye a versenyt az olcsóbb ázsiai riválisokkal, amelyek beléptek a hazai piacra.

A Volkswagen válsága Németországot a bizonytalanság és a belföldi politikai feszültség időszakában érte Európa legnagyobb gazdaságában, miközben az autógyártók szektora is szélesebb körű átalakuláson megy keresztül. Olaf Scholz kancellár, aki rosszul szerepel a közvélemény-kutatásokban a közelgő előrehozott választások előtt, hétvégén figyelmeztette a Volkswagent a gyárbezárások következményeire. A munkások kilenc németországi VW telephelyen négyórás sztrájkokat tartanak – ez már a második munkabeszüntetés a héten, és kétszer olyan hosszú, mint az első alkalommal tartott kétórás akciók.

A tárgyalások megkezdése előtt a szakszervezeti vezetők további sztrájkokat helyeztek kilátásba, ha a VW nem közeledik az ő álláspontjukhoz, de nyitva hagyták a karácsony előtti megoldás lehetőségét.

Ideje, hogy a vezetőség lépjen. A mai elvárásunk az, hogy a vállalat ne ragaszkodjon tovább a maximális követeléseihez, és közeledjen felénk. A bizalom megrendült... a munkavállalók nagyon dühösek. A Volkswagen márkát fenyegeti a károsodás veszélye a vezetőség viselkedése miatt, és a részvényárfolyam is a mélypontra zuhant. Ez a vezetőség felelőssége

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

– mondta Thorsten Groeger, az IG Metall főtárgyalója egy wolfsburgi találkozón, ahol a vállalat központja található.

A dolgozók, akik elutasítanak minden bércsökkentést és gyárbezárást, további nyomást gyakorolhatnak akár 24 órás vagy határozatlan idejű sztrájkokkal is.

Talán ez majd észhez téríti a VW igazgatótanácsát. Ha nem, akkor tovább szorítjuk a csavarokat, de akkor a helyzet valóban nagyon, nagyon kellemetlen lesz

– áll az IG Metall dolgozóknak kiadott tájékoztatójában. A Volkswagen ragaszkodik ahhoz, hogy kapacitás- és bércsökkentések szükségesek, mivel az európai autók iránti kereslet visszaesett, miközben a németországi költségek miatt lehetetlen versenyezni az új riválisokkal.

Címkék:
autó, sztrájk, európa, németország, gyárbezárás, vezetőség, dolgozók, volkswagen, autóipar, autóipari válság,