Az autóbefektetés lesz az új sláger? Íme 10 megfizethető modell, aminek csak emelkedik az ára

Pénzcentrum2021. augusztus 9. 16:44

Számos lehetőség van a befektetési célú autóvásárlásra, hiszen a ritka, vagy kultikus modellek elég keresettek a piacon. Most szakértők készítettek egy listát azokról az idősebb autókról, amelyeknek az ára nemhogy csökken, hanem épp emelkedik az idő múlásával. Ha netán az alábbiak közül áll egy otthon a garázsban, nehogy eladd! Ugyanis a hozzáértők szerint még nincs vége az árrobbanásnak.

Vásárolj olcsón, add el drágán – ezt a mottót követik a legmenőbb brókerek, ingatlanosok, vállalkozók. És nincs ez másképp a használtautó-piacon sem: számtalan lehetőség van a befektetési célú autóvásárlásra. Azonban fontos megjegyezni, hogy csak olyan vágjon bele, akinek van egy jelentősebb mennyiségű szabad tőkéje, tisztában van az olyan járulékos költségekkel, mint a szállítás, az adminisztráció, és nem árt behatóan ismerni a kiszemelt autókat, valamint a piacot.

A carVertical szakértői friss elemzésükben egy 10 autóból álló listát készítettek a Pénzcentrumnak: ezeknek a modelleknek valósággal kilőtt az értéke az utóbbi időben. És ez még nem minden: ha netán az alábbiak közül áll egy otthon a garázsban, nehogy eladd! Ugyanis a szakértők szerint még nincs vége az árrobbanásnak. Ha pedig befektetési céllal vennél autót, akkor az összeállítás adhat egy kis támpontot a keresgélésben. Mutatjuk, melyik modellek értéke növekedett a leginkább az utóbbi időben!

Alfa Romeo GTV (1993 - 2004)

Az Alfa Romeo tervezői - akik mindig is a merész és szokatlan megoldásokat kedvelték – hozták formájukat a GTV-vel. Az akkori kupéhkoz hasonlóan az Alfa Romeo GTV négy- vagy hathengeres benzinmotorral volt elérhető. A GTV legértékesebb változataiban a Busso hathengeres motor dolgozik. Bár ára a legtöbb olasz autóhoz hasonlóan nem emelkedik annyira, mint a német társaié, a jól karbantartott példányokért ma akár 30 000 euró (kb. 10,6 millió forint) feletti összeget is elkérnek. Ugyanakkor érdemes megnézni, mit vennénk, a carVertical az adatbázisában szereplő GTV-k 29 százalékánál találtak valamilyen, a működést befolyásoló hibát.

Audi V8 (1988 - 1993)

Mára az Audi A8 vált elismertté, mint a márka műszaki és mérnöki teljesítményének csúcsa. Azonban még az A8 előtt, egy rövid ideig az Audi V8 volt a cég zázlóshajója. Ahogy a neve is mutatja, csak V8-as motorral volt elérhető, az erősebb modelleket hatsebességes kéziváltóval szerelték.

Az Audi V8 nem lett akkora presztízsautó, mint mondjuk a Mercedes-Benz S-osztály, de ez a modell fektette le az alapokat ahhoz, hogy ma a vállalat csúcskategóriás autógyártó legyen. Így pedig az Audi V8 sokkal ritkább, mint a konkurensek hasonló luxusautói, így nem meglepő, hogy értéke meredeken elkezdett emelkedni. De nem árt résen lenni, a cég jármű előéleti jelentései alapján ezen autók 9 százalékánál léptek már fel komolyabb hibák és 18 százaléknál tekerték vissza a kilométerórát.

BMW 540i (1992 - 1996)

Az 5-ös BMW évtizedekig élen járt a luxusszedán kategóriában. Az E34 generáció nyolchengeres változata csak néhány évig volt elérhető, így az sokkal ritkább Európában és az USA-ban, mint az M5-ös sportváltozat, ám a V8-as motorja ugyanolyan erős. Míg a hasonló korú BMW M5-ösök értéke a csillagokban jár, addig az 540i sokkal olcsóbb - de a szakértők szerint már nem sokáig.

Jaguar XK8 (1996 - 2006)

Az 90-es években debütált Jaguar XK8 kupé és kabrió változatban volt elérhető. Különféle teljesítményű motorokat és kényelmi felszereltséget kínálták. Az XK8 volt az első igazán modern Jaguarok egyike, amely emelte a mércét a minőség, a technológia és az értékállóság szempontjából.

Autót vennél, de szűkös a keret? Nézz körül a Pénzcentrum kalkulátorában!

Manapság legalább 15-20 ezer eurót (5,3-7 millió forintot) kell költeni egy jól karbantartott, gondozott példányra. A jóval ritkább XK-R még ennél is drágább, és keresettebb a rajongók körében. A carVertical jármű előéleti jelentései alapján viszont az XK8-asok 29 százalékánál léptek fel komolyabb hibák és 18 százaléknál tekerték vissza a kilométerórát.

Land Rover Defender (1. és 2. széria)

A Land Rover nem titkolja: a Defender első generációit a farmerek, gazdálkodók számára tervezték. Egyszerű kialakítása tette a Land Rover Defendert kiemelkedő terepjáróvá, ami szinte minden akadályt legyűr. Sokak számára meglepő lehet az első 2 széria ára: például a szebb napot is látott Defenderek 10-15 ezer euró (3,5-5 millió forint), míg a restaurált vagy eredeti állapotban megőrzött darabok akár 30 ezer eurót (10,6 millió forintot) is érhetnek. A szakértők csak az ilyen korú Defenderek 15 százaléknál találtak valamilyen hibát, és 2 százaléknál tekerték vissza a kilométerórát.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992 - 1996)

A Mercedes-Benz több mint kétmillió W124-et indított útra a viszonylag hosszú gyártási idő alatt. Sok autó a roncstelepen végezte, ám  gondosan karbantartott modellek vagyonokat érnek. A legértékesebb W124-esek (a gyártási évtől függően) az 500E vagy E500 típusjelet viselik. Néhány lépcsővel lejjebb azonban, egy-egy E300, E320 vagy E420 olyan befektetéssé válhat, amilyenre sokan hajtanak. Ezeknél sem árt körültekintőnek lenni, a jelentések alapján 14 százaléknál léptek fel hibák és 5 százaléknál tekerték vissza a kilométerórát.

Saab 9000 CS Aero (1993 - 1997)

A Volvo achilles-sarka mindig is a Saab volt, aminél elsődleges fontosságú volt az utasbiztonság, de közben jól is nézett ki és erős is volt - utóbbi a kivételesen jó turbófeltöltős motoroknak köszönhetően. A Saab 9000 CS Aero több, mint egy egyszerű középkategóriás szedán. A modellciklus végén mutatták be, és a 9000-es sorozat fénypontjának tekintették a gyártás utolsó évében, mondhatni ez a változat tette fel a modellnél az i-re a pontot. A Saab 9000 CS Aero manapság igencsak ritka autó, mert bár nem hozták nyilvánosságra a legyártott darabszámot, ez a típus a szakemberek szerint jó befektetés.

Toyota Land Cruiser (J80, J100)

A tulajdonosok a mai napig azt mondják, hogy a Toyota Land Cruiser a világ egyik legjobb terepjárója. Bár a nevük szinte ugyanaz, J80-nak sikerült kombinálnia az egyszerűséget a mindennapi praktikussággal, míg a J100 nagyobb luxust kínált, hosszabb utakra tervezték - de ez nem jelenti, hogy kevésbé lenne jó terepen.

Még azok a példányok is, melyek megjárták a világ legzordabb és legtávolabbi sarkait, könnyen átléphetik a 40 000 eurós, azaz több mint 14 millió forintos értéket. A jármű előéleti jelentések alapján a Land Cruiserek 36 százalékánál léptek fel hibák és 8 százaléknál tekerték vissza a kilométerórát.

Volkswagen Corrado VR6 (1991 - 1995)

A Volkswagen az elmúlt évtizedekben rengeteg jellegzetes járművet dobott a piacra. Ilyen volt a Corrado VR6 is: a szokatlan megjelenés, a kivételes motor és a remek futómű ellenére sem vették meg olyan sokan a kilencvenes évek elején. A Volkswagen Corrado akkoriban nem volt olyan népszerű, mint például az Opel Calibra, de ma ez előnyére válhat. A hathengeres változat értéke az elmúlt években jelentősen emelkedni kezdett, és ez a tendencia várhatóan folytatódni fog a cég szakértői szerint.

Volvo 740 Turbo (1986 - 1990)

Még a nyolcvanas években a Volvo 740 Turbo bizonyította, hogy egy tipikus családi autó tud olyan gyors lenni, mint a Porsche 924. Rugalmassága, valamint a praktikum és a kivételes teljesítmény kombinációjával a 740 Turbo kitűnő példája az olyan modelleknek, amelyeknek egyre csak felfelé megy az áruk. A vállalat jármű előéleti jelentései alapján 33 százaléknál léptek fel hibák és 8 százaléknál tekerték vissza a kilométerórát.

Összességében lehet, hogy egyeseknek túl kockázatosnak tűnik autókba fektetni a pénzt, de megfelelő modellismerettel tisztességes hozamot érhetünk el

- vélekedtek a szakemberek.

Címkék:
autó, befektetés, audi, toyota, volkswagen, volvo, mercedes, autóvásárlás, autópiac,