23 °C Budapest

Ezt igazából csak a magyar nők csinálják: így vásárolnak, de nagyot is kaszálnak közben

2019. december 8. 12:03

Új rekord a közvetlen értékesítésben: az eddigi legnagyobb, 192,9 milliárd dolláros globális forgalommal és bővülő, 118 millió fős értékesítői létszámmal zárta az elmúlt évet az ágazat - derül ki a Közvetlen Értékesítők Szövetsége Világszervezetének (WFDSA) elemzéséből. A kényelmes és biztonságos vásárlás hazánkban is népszerű: tavaly közel 60 milliárd forintot hagytunk a közvetlen értékesítő cégeknél, főként étrend-kiegészítőkre és szépségápolási termékekre költöttünk. 

Mi, magyarok továbbra is szívesen vásárolunk közvetlen értékesítőktől: az elmúlt évben közel 60 milliárdos forgalommal zárt a szektor, ami 12%-os bővülést jelent az egy évvel korábbi eredményhez képest - derül ki a Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA) 2018-as összegzéséből. 

Egészségre és szépségre költünk

Hazánkban - a globális és európai tendenciákkal összhangban - a wellness termékek és étrend-kiegészítők (57%), valamint a szépségápolási termékek (22%) a legkelendőbbek, míg a dobogó harmadik fokára pedig a háztartási cikkek (9%) kerültek. 

Vonzó a közvetlen értékesítői modell

A direkt értékesítői létforma sem veszített népszerűségéből, hiszen a szövetség nyilvántartása szerint az elmúlt évben Magyarországon több mint félmillióan voltak kapcsolatban nemcsak vásárlóként, hanem értékesítőként - rész- vagy akár teljes munkaidőben - a szektorral. Az értékesítők háromnegyede (71%) nő, leginkább a 35-54 éves korosztály választja ezt a szakmát, de jelentős arányban képviseltetik magukat a 25-34 év közöttiek és az 55 év felettiek is. Ezek az adatok egyaránt vonatkoznak a fogyasztókra, illetve az értékesítőként működő vállalkozókra is, a két kategória között ugyanis a közvetlen értékesítés jellemzően szabad vállalkozási rendszeréből adódóan lehetséges az átjárás.

Az adatokból egyértelműen kiderül, hogy a magyarok számára fontos a kényelmes, ugyanakkor biztonságos vásárlás lehetősége, amit a személyes kapcsolattartásra épülő közvetlen értékesítési modell kínál. A közvetlen értékesítés, mint rugalmas vállalkozási forma továbbra is többszázezer magyarnak nyújt extra bevételi lehetőséget

- mondta el Endrédi László, a Közvetlen Értékesítők Szövetségének elnöke.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Rekordot döntött a közvetlen értékesítés

A közvetlen értékesítés összforgalma évről évre rekordokat dönt: 2015 óta minden évben nőtt, 2018-ra 192,9 milliárd dollárra emelkedett. A legnagyobb piac Ázsia, mely a teljes forgalom 46 százalékát adja, őt követi Észak- és Dél-Amerika (32%). Európa a harmadik legnagyobb közvetlen értékesítési piac (21%), az összforgalom 2018-ban 33,3 milliárd Eurót ért el. Európa Top 3 piaca Németország (14,8 milliárd EUR), Franciaország (4,5 milliárd EUR) és Nagy-Britannia (2,9 milliárd EUR). Az Afrika és Közel-Kelet régió a globális közvetlen értékesítési piac mindössze 1 százalékát adja.

A legkeresettebbek a wellness termékek és étrend-kiegészítők világszerte (33%) és Európában is (33%), második helyen a szépségápolási termékek állnak (globális: 31%, Európa: 26%), a harmadik legnépszerűbb kategóriát pedig a háztartási cikkek adják (globális: 13%, Európa: 14%). Az értékesítők összlétszáma világszerte 118,4 millió, Európában 14,3 millióan foglalkoznak közvetlen értékesítéssel. Világszerte 74 százalék, míg Európában 78 százalék a nők aránya.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 4. szombat
Mónika, Flórián
18. hét
Május 4.
A tűzoltók napja
Május 4.
Star Wars Nap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem