Május közepén máris találkozhatunk görögdinnyével a hazai boltokban, de mivel még nincs itthon szezonja, egyelőre a jóval magasabb árú import terméket vihetjük haza.
Durva áresést tudnak produkálni az új autók, gyakorlatilag elég velük kigurulni a szalonból, és máris kétszámjegyű az értékcsökkenés. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy azok a járművek, amik pocsék választásnak tűnnek első autónak, jó vásárnak számíthatnak használtautóként.
Milyen legyen a színe? Mennyit fogyaszt? Hány lóerős és mennyien férnek el benne? Gazdaságos majd fenntartanom? Talán ezek az ember első kérdései akkor, ha új autó vásárlásra adja a fejét. Ennél égetőbb kérdés lehet azonban, hogy mekkora mértékű az elértéktelenedése a választott járműnek.
Hazánkban sem ismeretlen probléma ugyanis a gépjárművek gyors elértéktelenedése. Korábbi cikkünkben már mi is beszámoltunk arról, hogy Magyarországon a márkák átlagos értékcsökkenése egy év alatt 23 százalékos. A listát egyébként az Opel vezeti, 30 százalék fölötti egy éves értékcsökkenéssel, míg legjobban a Daciák szerepeltek 14,5 százalékos csökkenéssel.
{{EMBED:infogram_automarkak_amortizacioja}}
Ez lehet az oka annak, hogy a magyar piacon sokan az öt éves autókat keresik. Ezeknek az ára ugyanis már jóval kedvezőbb, átlagosan fele annyiba kerülnek, mint a futószalagról lekerült társaik. Megnéztük azt is, hogy mely modellek azok, melyeknek a legnagyobbat zuhan az ára. Nos, egy éves távlatban a Fiat 500 veszíti a legtöbbet értékéből, ami azt jelenti hogy közel 40 százalékkal olcsóbban juthatunk hozzá, mint egy újhoz. Viszont, ha ugyanezt az autót már 9 éves távlatban nézzük, akkor az egyik legértékállóbb autó. Egy éves távlatban egyébként a Dacia Duster a legértékállóbb modell, hiszen az eredeti ár 84 százalékáért lehet hozzájutni.
{{EMBED:infogram_automodellek_amortizacioja}}
Érdekesség, amely a belső piacok közti különbséget tökéletesen mutatja, hogy nemrég a DailyMail is utánajárt, hogy melyik az a 10, jelenleg igencsak népszerű autó Nagy-Britanniában, ami a leggyorsabban veszíti el az értékét. Az eredmények pedig megdöbbentőek, hiszen akad olyan járgány, ami a használat harmadik évében 84 százalékkal kevesebbet ér a brit használt-piacon, mint amikor megvették. További érdekesség, hogy a listán szereplő összes autó elveszíti vételárának legalább a felét az első év végére. A szigetországban így néz ki a negatív toplista:
10. Skoda Rapid 1.4 TDI CR 90 SE L
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 62,7 százalék,
- a második év végére: 68,2 százalék
- a harmadik év végére: 74 százalék.
9. Citroën C4 1.2 PureTECH
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 62 százalék,
- a második év végére: 68,1 százalék,
- a harmadik év végére: 74 százalék.
8. Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM-2
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 61,8 százalék,
- a második év végére: 68,1 százalék,
- a harmadik év végére: 74,1 százalék.
7. Peugeot 508. 2.0 BlueHDi 150 GT Line
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 62,7 százalék,
- a második év végére: 69,1 százalék,
- a harmadik év végére: 74,4 százalék.
6. Peugeot 308 1.6 Blue HDi 100 Active
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 64,1 százalék,
- a második év végére: 69,1 százalék,
- a harmadik év végére: 74,7 százalék.
5. Fiat Punto 1.4 Pop+
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 66,4 százalék,
- a második év végére: 71,9 százalék,
- a harmadik év végére: 76,8 százalék.
4. Vauxhall Astra GTC 1.6 CDRi 16V ecoTEC Sri
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 67 százalék,
- a második év végére: 71,9 százalék,
- a harmadik év végére: 76,7 százalék.
3. Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM-2
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 71,9 százalék,
- a második év végére: 75,7 százalék,
- a harmadik év végére: 79,3 százalék.
2. Nissan Leaf Visia
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 71,2 százalék,
- a második év végére: 76,2 százalék,
- a harmadik év végére: 80,6 százalék.
1. Renault Zoe i-Dynamique Nav Quick Charge
- Az autó értékének csökkenése az első év végére a vételárhoz képest: 77,6 százalék,
- a második év végére: 81,1 százalék,
- a harmadik év végére: 84 százalék.
Bár az értékvesztés nagyon fontos szempont az autóválasztásnál, legyen szó külföldről behozott, vagy hazai piacon forgó járműről, mégsem lehet kizárólagosan csak erre alapozva dönteni. Az autók árképzése ugyanis nagyon sok összetevőből áll. Ilyenek például az egyes kereskedések egyéni árképzései, az adott márkához tartozó árrés meghatározása vagy a modellek közötti egyedi eltérések.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Egy forintra a lélektani határtól a gázolaj ára
- Szabados Gábor Dejan Stankovic távozásáról: szakmailag visszalépés, de „ több millió" oka lehetett a döntésének
- Szombaton inkább ne a Rákóczi hidat válassza!
- Állásbörzét rendeztek Magyarországon élő menekülteknek
- Blues és film – zenés road movie készül Hobo életművéről
- Orosz médiákat tiltottak be az Európai Unióban