Több mint 24 milliárd forintnyi gyorshajtásos bírságot nem fizettek be az elmúlt öt évben a megbüntetett járművezetők és üzembentartók.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) 2012. február 13. március 31. között jogsértő összehasonlító reklámokat tett közzé, ezért 30 millió forint bíráságot szabott ki a vállalkozásra.
A Gazdasági Versenyhivatal eljárásában a Vodafone mobilinternet hálózatát népszerűsítő "Rally" kampányát vizsgálta. A kampány során a vállalkozás többféle kommunikációs eszközt alkalmazott (televíziós reklám, saját honlap, online reklámok), melyeken a megjelenő tájékoztatások szerint a Vodafone hálózata "országszerte", illetve "mindenhol" elérhető. A GVH a vizsgálat során feltárt információk alapján megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul állította, hogy a szélessávú mobilinternet hálózata bárhol elérhető.
A vállalkozás a reklámkampány részét képező televíziós kampányban a saját mobilinternet hálózatának lefedettségére vonatkozó pozitív üzenettel szemben a versenytársak hálózati elérhetőségére vonatkozóan kritikus állítást fogalmazott meg. A reklámban megjelenő fő üzenet így az volt, hogy a Vodafone mobilinternet hálózata országszerte mindenhol elérhető, míg a két versenytárs hálózata nem. A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklám alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.
A Gazdasági Versenyhivatal a jogsértés elkövetéséért 30 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének magállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.
Rengeteg magyar kedvenc termékét változtatják meg: ennyit a legendáról, ezt is megtépte az idő szele
Hamarosan kapható lesz kés nélküli svájci bicska is, a cég ezzel reagál az egyre szigorodó nemzetközi szabályozásokra.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
- Gulyás Gergely: Magyar Péter és Gyurcsány Ferenc előbb-utóbb összefoghat egymással
- Orosz dezertőrt fogtak a lengyel határőrök
- Patriot Ukrajnának: Bukarest nyitott
- Carlo Ancelotti nagy utat járt be egy év alatt
- Szijjártó Péter: nagyra értékeljük Kína döntését
- Örökre rejtély marad a Farkasveremben talált csontvázak története