Egy 2008-ban megjelent, Buyology névre keresztelt kutatás alapján megjelent könyv szerint a fogyasztói döntésekben nem csak az anyagi szempontok játszanak közre, hanem a tudatalattink is. Ezzel persze a termékeiket reklámozó cégek is tisztában vannak, kérdés, hogy válság idején mit üzennek az agyunknak, hogy vásárlásra ösztönözzenek minket.
Az említett kutatást vezető és az abból készült könyvet jegyző Martin Lindstrom szerint -akit a Wall Street Journal kérdezett a témában - a válság enyhülésével nem lehet arra számítani, hogy a fogyasztók ismét úgy, és annyit fognak vásárolni, mint korábban, nem lehet meg nem történtként kezelni az elmúlt hónapok eseményeit, és az arra adott reakciókat.
Ma jobb esetben mindenki spórol, és még akkor sem vesz meg mindent, amire szemet vetett, ha pénztárcája abban a pillanatban meg is engedné, hiszen egyfajta túlélési ösztön indult be most bennünk, ami a rosszabb időkre való felkészülésre sarkall. Sokan talán nem is tudatosan mondanak le bizonyos termékekről, illetve szolgáltatásokról, nem egy előzetes szelekció alapján mondják azt, hogy erre és erre most nem adok ki pénzt, hanem egyfajta intuícióra hagyatkozunk - mondja Lindstrom.
Márpedig ez az újfajta intuíció nem törlődik ki belőlünk egyik napról a másikra, a spórolás okát nem is kérdőjelezi meg most senki körülöttünk. A cégeknek is ehhez az állapothoz kell alkalmazkodniuk a reklámozásban, hiszen jobb esetben nem arról van szó, hogy nincs elkölthető pénzünk, hanem nehezebben adjuk ki azt, mint korábban.
Újfajta "játékot" játszanak majd velünk a cégek, másra kell helyezniük a hangsúlyt a reklámok során, mint korábban. A legjobb példa Lindstrom szerint a Hyundai akciója, amelyben az hirdeti az autóóriás, hogy egy éven belül vissza lehet vinni az új autót, amennyiben elveszíti a tulajdonos az állását. Egy ilyen akciónak köszönhetően ugyanis azokat is vásárlásra tudják bírni, akik egyébként óvatosabbak lennének.
De ott vannak a luxustermékeket gyártó cégek, mint például a Louis Vuitton, akiknek szintén fel kell készülniük arra, hogy ezentúl a praktikára is hangsúlyt helyezzenek reklámjaikban, ne csak a szépségre. Luxusra költeni manapság ugyanis nem feltétlenül sikkes, még a gazdagok körében sem, sok üzlet például már olyan szatyrokat is gyárt, amiről nem lehet már 15 méterről rápillantva is megállapítani, hogy milyen márkáról van szó. Hirdetéseikben ezért olyan jellemzőket is kihangsúlyoznak, ami a termék vásárlását racionális érvekkel is igyekszik megindokolni, mint például egy táska esetében a sokoldalúság, amivel a nők a férjüket is meggyőzhetik, hogy miért volt szükség a 15. retikülre.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Sajnos a nőkre jellemző a vásárlási láz, amit még szorult helyzetben is nehezen győznek le. Számukra Lindstrom azt ajánlja, hogy bankkártya helyett fizessenek mindig készpénzzel, hiszen így sokkal szembetűnőbb, hogy mekkora összeget adunk ki egy-egy termékre.
Szintén jó taktika lehet, ha nem vesszük meg azonnal az adott terméket, amit kinéztünk, hanem alszunk rá egy napot, felmérések ugyanis azt igazolják, hogy a vásárlók 60 százaléka ilyenkor nem veszi meg végül a terméket.
Érdemes továbbá a gyereket is otthon hagyni, mikor nagybevásárlást tartunk, ugyanis erre vonatkozó felmérések is készültek, melyek szerint akár 40 százalékkal is többet költhetünk, ha velünk van gyermekünk, mintha otthon hagynánk.
Elképesztő mennyiségű hamis árut foglaltak le Magyarországon: rosszul járt volna, aki pénzt ad ezért
Cigarettahamisítókra csapott le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV): másfélmillió szál hamisított cigarettát találtak és foglaltak le Nyíregyházán.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Most hétvégén országos állateledel-gyűjtés: online térkép mutatja az adománypontokat
Május 11-12-én 10 és 16 óra között, harminchat helyszínen, az ország valamennyi INTERSPAR áruházában.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Vége az operációnak: mesterséges kómában tartják a szlovák miniszterelnököt
- Merényletet követtek el Robert Fico szlovák kormányfő ellen, életveszélyes állapotban vitték kórházba - a nap hírei
- Sebész a Fico-merényletről: több szervet is eltalálhatott a lövedék
- Észtország Ukrajnának adja a lefoglalt orosz vagyont
- Robert Fico előre megjósolta az ellene elkövetett merényletet?
- EBRD-elnök: folytatható Ukrajna pénzügyi támogatása