Kevesebb csokoládéfigurát és szaloncukrot fogyasztunk

Pénzcentrum
2008. december 2. 10:50

A 2007. évi szezon nem kedvezett a karácsonyi édességek értékesítésének, hiszen a fogyasztás mind a szaloncukrok, mint a csokoládéfigurák piacán szűkült - legalábbis ez derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását vizsgáló ConsumerScan adatbázis eredményeiből. A piac visszaesésének hátterében elsősorban a vásárlók körének szűkülése és a beszerzett mennyiségek visszafogása áll.

A tavalyi karácsonyi szezonban, azaz 2007 október és 2008 január között, több mint tizedével vásároltak kevesebb csokoládéfigurát a magyar háztartások, mint 2006-ban. A karácsonyi csokoládéfigurák kilogrammonkénti átlagára 8 százalékkal nőtt, így az értékforgalom mindössze 3 százalékkal mérséklődött az előző szezonhoz képest.

"A volumen csökkenésének hátterében az a tény áll, hogy 2007. október-2008. január között 5 százalékkal kevesebb háztartás vett csokoládéfigurát, mint a 2006-os szezonban, ráadásul egy átlagos háztartás 7 százalékkal kevesebbet is vásárolt, mint egy évvel korábban" - mondta Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektorának menedzsere.

Valamennyi vásárlási csatorna kevesebb háztartást vonzott a karácsonyi csokoládéfigurák beszerzése céljából, mint a 2006-os szezonban. Piacrész szempontjából növekedni csak a kategória szempontjából két legfontosabb értékesítési csatorna, a hipermarket és a diszkont tudott.
A karácsonyi csokoládéfigura vásárlására vonatkozó legnagyobb mértékű visszaesés a 3-4 fős, nagyvárosi, gyermekes családok esetében volt tapasztalható, illetve a fiatalabb háziasszonyok által vezetett háztartásokban.

A csokoládéfigurák beszerzéséhez képest a háztartások szaloncukor vásárlásai még nagyobb arányban csökkentek: a 2007. évi szezonban 14 százalékkal kisebb mennyiségű karácsonyi édességet vásároltak a háztartások, ami az értékbeli forgalom 11 százalékos csökkenésével párosult. A piac szűküléséhez hozzájárult, hogy a 2007. évi karácsonyi szezonban az egy évvel korábbihoz képest 5 százalékkal mérséklődött azon háztartások aránya, akik vásároltak szaloncukrot, illetve egy átlagos háztartás 10 százalékkal mérsékelte a beszerzett mennyiséget.

Az adatokból azonban kiderül, hogy a piac 2006-ról 2007-re a minőségi termékek felé mozdult: a kereskedelmi márkák mennyiségi részesedése 16 százalékról 13 százalékra csökkent és nőtt a legmagasabb kilogrammonkénti átlagáron kínált szegmens, azaz a dobozos szaloncukrok piaci részaránya. Egy kilogramm dobozos szaloncukor ára átlagosan több mint két és félszerese a zacskós szaloncukornak és több mint háromszor annyiba kerül, mint a kimért szaloncukrok.

A dobozos csomagolású szaloncukrok piacrésze továbbra is alacsony: a 2007. évi szezonban mennyiségi részesedésük 8 százalékot ért el. A többi szaloncukorhoz képest - zacskós és kimért - viszont kizárólag ennek a típusnak nőtt a volumene, illetve a forgalma.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Ami a kimért szaloncukrok iránti keresletet illeti, jelentős csökkenés állapítható meg: volumenük több mint negyedével visszaesett a 2006. október-2007. januári időszakhoz képest, így mennyiségi részesedésük 35 százalékról 30 százalékra mérséklődött.

Az értékesítési csatornák közül egyedül a Cash&carry-ben tudott növekedni a háztartások által megvásárolt szaloncukor mennyiség, legjobban az utcai árusnál, piacon, illetve a kisboltokban csökkent a beszerzett mennyiség.

A fogyasztókról elmondható, hogy az egyfős háztartások, illetve a négynél többtagú, nagyvárosi, gyermekes családok csökkentették legnagyobb arányban a szaloncukor vásárlásaikat.

 

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 3. péntek
Tímea, Irma
18. hét
Május 3.
Paranormal nap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm