Az ingatlanszakértők egybehangzó véleménye szerint egy-egy autópálya megépülése nemcsak a közlekedésre, hanem az ingatlanpiacra is nagy hatással van, hiszen több olyan ingatlanfejlesztési típus létezik, melynek alapeleme a sztráda, írja a Napi Gazdaság.
A két leginkább érintett szegmens az ingatlanszektorban a lakóingatlan- és a logisztikai piac, de ide lehet még sorolni a kereskedelmi piac egyes részeit, elsősorban a "big box" típusú áruházakat. A budapesti agglomerációba irányuló költözési hullám egyik meghatározó alapeleme a kiszemelt település közvetlen kapcsolata valamelyik autópályával. A kiemelkedő közúti kapcsolat egyes esetekben akár kétszeres telekárat is eredményezhet, ha összehasonlítjuk a piaci adatokat. Egyes esetekben azonban a forgalmas és zajos utak túlzott közelsége értékcsökkentő tényezővé válhat, bár ez ritkább jelenség, hiszen komoly építési szabályok vannak, és a legtöbb helyen zajvédő falak tompítják a kellemetlen hanghatásokat.
A már említett másik szegmensnek, az ipari és logisztikai piacnak pedig mondhatni alapeleme az autópálya kapcsolat. Az ilyen típusú modern fejlesztések szinte kivétel nélkül autópálya mellé, illetve azok csomópontjaihoz települnek. Ha pedig kiskereskedelmi funkció is társul a fejlesztéshez, akkor ez a közlekedési kapcsolat elengedhetetlen. A szakértők szerint az autópálya nem az árakat, hanem elsősorban magát a piacot befolyásolja, nem véletlen, hogy a zöldmezős beruházások is szinte mind a sztrádák mellett jönnek létre.
Az ipari és logisztikai piac fejlesztői mára teljesen visszavettek a tempójukból, mondta Salamon Adorján az Eston vezérigazgatója. Ha a bérlői igények mégis előkerülnének, akkor a már meglévő parkok bővítésével ki tudnák szolgálni az igényeket. Amennyiben mégsem lenne elég a terület, úgy a már erre a célra felvásárolt, az autópálya mentén lévő telkekre további épületek tudnak felhúzni a fejlesztők. A logisztikai piac csak Budapest környékén működőképes, és néhány vidéki bázistól eltekintve egyáltalán nincs élet ezen a piacon, mondja Salamon, kiemelve azt is, hogy még a jelenlegi területeket sem sikerült teljesen feltölteni bérlőkkel.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- A belgákat sem kerüli el a fenyegetés hulláma
- Kis-Benedek József: százszázalékos biztonság minden intézkedés ellenére sincs
- Hihetetlen összegért adtak el egy Monet-t New Yorkban
- Durva családi csetepaté Tatabányán: összeszurkálta késsel az apját egy fiatal
- Hatalmas összeggel támogatja az EU a kontinens védelmi iparát
- Ungár Péter a Demokratikus Koalíciót és a Momentumot sem tartja szavahihetőnek