A Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetségének (VIMOSZ) friss kutatás alapján a turizmus lehet idehaza a húzóágazat 2024-ben.
A márciustól életbe lépő aránytalan árképzés következtében az a helyzet áll elő, hogy ugyanannyiba kerül majd a szomszéd faluig érvényes kerékpárjegy, mint az ország másik végébe szóló – figyelmeztet a Közlekedő Tömeg. Az egyesület szerint ennek hatására akár az is előfordulhat, hogy sokan inkább az autót válsztják majd a tömegközlekedés helyett.
Március elsején új tarifarendszer lép hatályba a helyközi közlekedésben. Az eddigi ország- és vármegyebérletek területi logikáját kiterjesztő rendszerben megszűnnek a távolságalapú bérletek, több más díjtermék árazása pedig jelentősen átalakul. Az új tarifarendszer szerint – melyet most sem sikerült a törvény szerinti 30 nappal előre meghirdetni – jelentősen megdrágul a vonaton kerékpárral ingázók utazása – figyelmeztet közleményében a Közlekedő Tömeg.
Az eddig távolságfüggően 235 Ft-tól megvásárolható kerékpárjegyek és 1340 Ft-tól induló bérletek helyébe ugyanis az utazás hosszától függetlenül, egységesen 500 Ft-ba kerülő kerékpárjegy és a 9450 Ft árú kerékpár-országbérlet lép, a rövidebb távokon rendszeresen utazók tehát az eddigi bérletük árának 5-7-szereséért szállíthatják majd a kerékpárjukat.
Az aránytalan árképzés következtében ráadásul az az abszurd helyzet áll elő, hogy ugyanannyiba kerül majd a szomszéd faluig érvényes kerékpárjegy, mint az ország másik végébe szóló
– áll a közleményben.
Eszerint a MÁV-Start számára eddig fontos volt, hogy a kerékpárral együtt ingázókat is (ami vidéki régiókban sok helyütt az egyetlen, személyautóval időben versenyképes alternatíva, a nagyvárosok környékén pedig a dugók legyőzésének záloga) a vasúti közlekedéshez csábítsa. A jelek szerint ez a stratégia léket kapott, hiába szereztek be százas nagyságrendben kerékpár szállítására alkalmas alacsonypadlós elővárosi vonatokat, illetve bővültek a kerékpárszállítás lehetőségei számos fő- és mellékvonalon.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Azok az utasok, akik eddig meg tudták oldani napi ingázásukat a kerékpár és vonat kombináció használatával, akár vasútállomástól távolabb eső településeken, akár Budapest, Debrecen, Miskolc vagy Szeged elővárosaiban, a tarifareformmal már naponta 1000 forintos oda-vissza kerékpárszállítás helyett autóra váltanak majd, vagy induló és célállomásukon is kénytelenek lesznek egy-egy kerékpárt tárolni, ami a hétköznapi nehézségek mellett közterület-használati kérdéseket is felvet.
Logikusnak hat, hogy az utasok ne vigyék magukkal a kerékpárjukat a vonaton a napi ingázáshoz, csakhogy ez egyrészt kihasználatlanabb mellékvonalakon semmilyen helyhiányt nem okoz, másrészt az ország legtöbb részén sem az induló állomásokon a kerékpártárolás, sem az érkező állomásokon a kerékpárbérlés vagy megfelelő közösségi közlekedés nem áll rendelkezésre.
A végiggondolatlan új kerékpáros tarifa is rámutat: a vonatot legfeljebb évente egyszer, a Balatonnál látó, és így a vasúti személy- és kerékpárszállításra pusztán szabadidős tevékenységként tekintő döntéshozók által megalkotott tarifarendszer a valós mobilitási igényeket csak korlátozottan képes lekövetni.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Vigyázat, már a mesterséges intelligenciával vadásznak a rendőrök a mobilozó autósokra
- Érzékeny veszteség az autótulajdonosoknak: betiltják az otthoni kocsimosást
- Jogosítványszerzés új módszerrel
- Kiderült, mi pusztítja a legjobban a hazai kocsikat
- Gigabaleset a turbó körforgalomban: lehet ezt még fokozni – videó
- Tovább csökken szerdától az üzemanyagok ára - a nap hírei